GBS / GCS
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בהמשך לשאלתי הקודמת (תודה על התשובה..) האם יש לבדוק נוכחות הGBS \ GCS בכל אישה בהריון ואם כן באיזה חלק של ההריון ואם לא- באיזה נשים יש הוראה לבדוק ומה הוא הטיפול. שוב ,אני מדברת על ההריון בלבד. תודה
שלום MAYA, בארה"ב מקובל לבדוק כל אשה הרה לנוכחות GBS בסביבות השבוע ה- 35 להריונה. בארץ ההנחיה האחרונה של משרד הבריאות לא ממליצה לעשות זאת, אלא ממליצה לבצע את הבדיקה רק אצל נשים שילדו בעבר ילוד שנדבק בחיידק זה, שיש להן צירים או התכווצויות מוקדמות, שהיה להן זיהום בדרכי השתן שנגרם מחיידק זה במהלך הריונן, שיש להן ירידת מים ממושכת, או שהן סובלות מחום במהלך הלידה. GCS איננו חיידק שממנו חוששים בצורה מיוחדת במהלך הריון או הלידה. הרבה בריאות אפי