בדיקת קומבו
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום עשיתי בדיקת קומבו 5 שבועות ושלושה ימים לאחר מגע בעייתי הבדיקה יצאה שלילית. בפורום של YNET אמרה אחת הגולשות (לא רופאה) כי אחרי שלושה שבועות הקומבו לא שווה. אודה אם אקבל התיחסות מקצועית לגבי המשמעות של תוצאה שלילית בבדיקת הקומבו 5.5 שבועות לאחר המגע. מה מידת האמינות של הבדיקה לאחר זמן זה? באיזו מידה אני יכול להיות רגוע?
שלום עמוס, בדיקה זו היא חדשה יחסית ואין הרבה מידע על יעילותה באיבחון זיהום ב- HIV אצל אנשים שאינם מפתחים את "תסמונת האיידס החריפה". יחד עם זאת נראה לי שאם הבדיקה הייתה שלילית לאחר כ- 5 שבועות מהמגע החשוד הרי שהסבירות שבאמת נדבקת במהלך המגע הזה היא כנראה נמוכה. הרבה בריאות אפי