באילו שעות מומלץ להתחסן נגד שפעת?
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
קראתי על מחקר שטוען שחיסון נגד שפעת שניתן בשעות 8-11 בבוקר יותר יעיל מחיסון שניתן אחרי הצהריים. הנימוק הוא שמערכת החיסון יותר פעילה בשעות הבוקר. האם זה מבוסס?
שלום בן 70, אכן, במאמר אחד שפורסם ב- 2016 נטען שהתחסנות בשעות הבוקר גורמת ליצירת יותר נוגדנים כנגד חלק מזני השפעת (שנכללו בחיסון) לעומת התחסנות בשעות אחר הצהריים, אבל לא בהכרח היא מגינה יותר (על המתחסן) מפני הדבקה או תחלואה בנגיף. הרבה בריאות אפי
תודה. האם ניתן להניח שככל שרמת הנוגדנים גבוהה יותר כך גם ההגנה מפני המחלה טובה יותר?
שלום בן 70, זוהי השערה הגיונית, אך לא בהכרח נכונה (כי אם התחסנות אחר הצהרים גורמת ליצירת מ ס פ י ק נוגדנים כדי להגן על המתחסן מפני הדבקה/תחלואה, אז זה לא משנה אם לאחר התחסנות הבוקר נוצרו יותר נוגדנים). הרבה בריאות אפי