תולעים לילדה בת 7- מה ניתן לעשות?

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

13/10/2020 | 14:05 | מאת: שיר

הי דר', בתי בת ה7 סובלת מתולעים מאז ילדותה ועד היום לצערי. לאורך השנים מקבלת מס' פעמים בשנה ורמוקס. לעיתים אפילו כל 3 ח'. המינון ע"י הרופא הוא 5 מ"ל ולאחר 10 ימים מנה נוספת. אנו מאד מקפידים על הגיינה בבית, גזיזת ציפורניים, שטיפת ידיים וכו' אך הילדה ממשיכה להידבק שוב ושוב. לציין כי היא היחידה במשפחה שמתלוננת בנושא ומטופלת שוב ושוב. אנו מיואשים כבר- לא מבינים מדוע הסיפור חוזר אצלה שוב ושוב במשך שנים. הרופא הסביר כי יש ילדים שפשוט רגישים יותר לתולעים והציע לתת לה לאכול שום חי (מודה שלא היה לי האומץ לנסות..). האם העניין עשוי לחלוף מתישהו? אני כבר מפחדת שגם בבגרות היא תסבול מזה. נשמח לכל תובנה/ הארה/ עצה ממך. תודה רבה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שיר, לא איש בשורות אני היום, ואין לי מושג אם הבעיה תחלוף ומתי. הרבה בריאות אפי

13/10/2020 | 18:25 | מאת: שיר

גם זו בשורה 😀 אבל האם יש לך עצה בשבילי בנושא, דרך נוספת לטיפול? תודה רבה!

שלום שיר, הטיפול המקובל הוא 'ורמוקס'. חלופה אפשרית היא תרופה הנקראת pyrantel pamoate (שאותה אינני יודע היכן משיגים בישראל). לפני שמטפלים חשוב לוודא שאמנם מדובר בתולעים מסוג Enterobius vermicularis (לבנות, קטנות, יוצאות מפי הטבעת לאזור הישבן/הנרתיק בלילה) ולא בגרד מסיבה אחרת, ולדאוג כי כל ילד שנמצא בסביבת בתך (לא רק אחים ואחיות אלא גם תלמידים בבית הספר, חברים למשחק וכד') וסובל אף הוא מתולעים אלו יטופל במקביל אליה. הרבה בריאות אפי

13/10/2020 | 20:32 | מאת: שיר

המון תודה על התשובה המפורטת! הרבה בריאות...

וזכרי ש כ ל טיפול חייב לכלול שני שלבים- מנה אחת בזמן 0 ומנה שניה כ- 14 - 10 לאחר מכן (כיוון שהתרופות לא הורגות את הביצים של הטפיל).

14/10/2020 | 07:51 | מאת: שיר

תודה ד"ר. 1. האם העובדה שכל 3 ח' בערך הילדה זקוקה לתרופה, לא עשויה לפגוע בכבד? 2. בעבר הרחוק רופא ילדים אחר נתן מינון שונה: מנה בזמן יום 1 ויום 2, ומנה נוספת ביום 10 ועוד אחת ביום 11 לטיפול. מה דעתך על כך ואיזה מינון עדיף? בהתחשב בתדירות הגבוהה שהילדה מטופלת.. שוב, מודה לך מאד..

שלום שיר, 1. עדיין לא השתכנעתי שהילדה זקוקה לטיפול בכל 3 חודשים. האם ראיתם (או הרופא ראה) את תולעים כל שלושה חודשים? 2. אני בעד מנה אחת ביום 0 ומנה נוספת בין הימים 10 עד 14 (וסה"כ שתי מנות ולא ארבע). הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות