הדבקות בהרפס
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. יש לי מספר שאלות בנודע לדרך ההמנעות מהדבקות בהרפס. יש לי מספר חברים וחברות הסובלים מהרפס. וקורה שאני נפגש איתם כשיש להם התפרצות הרפס הפה. (הרפס סוג 1 לפי מיטב ידיעתי) א. האם נשיקה על הלחי יכולה לגרום להדבקות או שיש צורך במגע ישיר בין פצע ההרפס לשפתיים? האם ניתן להדבק גם במגע של הפצע על הלחי? או אם החברה נגעה בפצע ונגעה בי ישירות? ב. אם והחבר נגע בפצע הפתוח (פצע על השפתיים) וכעת נגע או שתה מכוס, התנגב במגבת או אכל בסכום, כמה זמן מרגע המגע עובר עד אשר לא ניתן להדבק במגע שלי באותו הציוד? ג. האם שטיפה של הסכום או הכוס בסבון כלים מספיקה בכדי למנוע הדבקות? תודה רבה
שלום מושון, 1. לא סביר שנשיקה (או מגע) על עור הלחי תדביק בהרפס. הדבקה כזאת מתרחשת בד"כ במגע ישיר עם רירית כלשהי (למשל בפה). 2. קשה להשיב על כך בדייקנות היות וזה תלוי במספר רב של גורמים, אך סביר שמדובר בסדר גודל של דקות עד שעות. 3. סביר שכן. הרבה בריאות אפי