בדיקת מנטו חיובית
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, יש לי בדיקת מנטו חיובית, מה ההשלכות? האם יכול להיות שחוסנתי בעבר? (הסתובבתי בעולם הרבה) כמו כן האם יתכן שהתגובה שלי בכלל אלרגית לתבחין (גם עקיצת יתוש גורמת לי להתנפחות וקושי בעור)? יש לי IGE גבוה האם יש קשר לכך שבתחילה מצאו אצלי IGM חיובי לטיפוס הבהרות (אח"כ זה נפסל על הסף ע"י נסיוב נוסף) תודה ולהתראות.
שלום EAST, להרבה אנשים (לרבות הח"מ) יש בדיקת מנטו חיובית. הסיבה השכיחה ביותר לכך היא חיסון קודם ב- BCG, ובמקרה כזה אין לתוצאה החיובית הזו משמעות קלינית כלשהי. אם לא חוסנת, אזי ממצא זה מחייב המשך ברור (למשל צילום חזה) כדי לשלול שחפת (גם לא פעילה). לא סביר שלשאר המידע שמסרת בקשר לכך יש השפעה משמעותית על תוצאה של בדיקה זו. הרבה בריאות אפי