חיסון לשלבקת חוגרת......

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

11/08/2019 | 20:47 | מאת: נתנאל

היי, בהמשך להודעה שלי לפני כמה ימים, שאימי חולה בשלבקת, רציתי לשאול לגבי אבא שלי בן 69 שטען שנגע בה בנגעים בהתחלה כשלא ידעו מה זה, איך יודעים אם הוא נדבק ז״א לאחר כמה זמן אמורים לפתח תסמינים של שלבקת במקרה שך הדבקה? (במידה וחלה בעבר באבעבועות)..פשוט ככה נדע אם יש טעם שיקבל את החיסון. ועוד משהו, אני בן 29 ומתכוון לבצע בדיקת נוגדנים להרפס זוסטר, במידה ויהיה שלילי , האם חיסון נגד אבעבועות נמצא בסל הבריאות? אם אעשה את החיסון זה אומר שאני מכניס לעצמי את הוירוס ובעתיד אהיה חשןף לשלבקת? זה לא קצת להכניס לעצמי סתם וירוסים לגוף? והאם מומלץ בכלל בגילי להתחסן ומה התופעות לוואי?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום נתנאל, 1. אין זה סביר שאדם שחלה בעברו באבעבועות רוח ידבק שוב נגיף הגורם למחלה זו (ולשלבקת חוגרת). 2. משרד הבריאות ממליץ גם לאנשים בגילך להתחסן כנגד שלבקת חוגרת, בלי קשר לשאלה האם הם חלו בעברם באבעבועות רוח. בנוגע לכדאיות הההתחסנות, תצטרך להחליט בעצמך. בנוגע לעלותו- מומלץ לך לפנות לקופת החולים בה אתה חבר. הרבה בריאות אפי

12/08/2019 | 16:42 | מאת: נתנאל

היי תודה על התשובה. בנוגע אליי, לא ממש הבנתי . הרי במידה ולא היה לי אבעבועות לא יכול להתפתח אצלי קודם שלבקת אלא זה קודם אבועבועות אז לא הבנתי למה אני צריך חיסון נגד שלבקת ולא נגד אבעבועות? 

שלום נתנאל, 1. בנוגע לחיסון כנגד שלבקת חוגרת, התכוונתי כמובן לאבא שלך. 2. חיסון זה איננו מיועד לבני 29. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות