אותם חיידקים לאחר טיפול אנטביוטי מאסיבי
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לפני שנתיים היו לי צמיחות חוזרות ונשנות במשטח מהשופכה של קלבסיאלה + סטרפ. מיטיס. קיבלתי טיפול משולב מאסיבי במשך 3 חודשים של מוקסיפלוקסצין + ריפאמפיצין, בהנחה שמדובר בביופילם, ולאחר שמונותרפיות אנטיביוטיות שונות כשלו. שנה לאחר הטיפול, לא הייתה צמיחה נוספת ממשטחים מהשופכה. אך לפני שבוע, שוב הייתה לי צמיחה במשטח מהשופכה של קלבסיאלה + סטרפ. מיטיס. מה להערכתך הסיכוי שהחיידקים שצמחו כעת, התיישבו מחדש בשופכה, לאחר שהטיפול לפני שנתיים חיסל לחלוטין את החיידקים, מאותם מינים, שצמחו אז, בהשוואה לסיכוי שהחיידקים מלפני שנתיים לא חוסלו לחלוטין בעקבות הטיפול, וכעת שוב חלה התרבות במספרם, באופן שאפשר לגלותם בתרבית? תודה, יניב