שאלה בנוגע להרפס - חצבת/שלבקת חוגרת - אודה לתשובתך
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, רציתי לשאול, אבי ביצע את הזריקה נגד חצבת ויצא לו לאחר שבועיים+ הרפס באזור המותן/גב בצד שמאל, נאמר לו מרופא משפחה כי זה קרה בגלל שהוא חלה בחצבת בילדותו, נאמר כי הכאב ימשך כמה שנים וקיבל ליטול 5 כדורים ביום להעלמת ההרפס, כרגע הוא מתפתל מכאבים. השאלה האם זה באמת בגלל החצבת ולא שלבקת חוגרת ? שאלה נוספת, מה באמת ניתן לעשות בכדי להקל על הכאב ? אודה לתשובה.
שלום אוריה, 1. כל 'הרפס זוסטר' (= שלבקת חוגרת) נובע מתחלואה קודמת באבעבועות רוח. 2. אינני מכיר קשר סיבתי בין חיסון נגד חצבת לבין מחלה זו. 3. כדי להקל על כאבי המחלה אפשר לקחת- בנוסף ל'אציקלוויר' שאביך כבר מקבל- גם תכשירים נוגדי כאבים (כגון 'איבופרופן' או 'פארצטמול'). אם זה לא עוזר, מומלץ להתייעץ עם מומחה/ית ברפואת כאב או עם נוירולוג/ית. הרבה בריאות אפי
היי, תודה רבה על המענה המהיר והיעיל, רכשתי בשבילו את הכדור המשולב 500 מ"ל ו-150 מ"ל בכדור 1 מקווה שזה יקל על הכאב, ערב טוב