דוקטור, יש לי שאלה
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום. יש לי שאלה בעניין מחלות מין. נניח מצב תאורטי לחלוטין, זוג, בהנחה ששניהם בריאים לחלוטין,לחלוטין ממש,שום מחלות מין לא צהבת לא עגבת ולא מגבת ולא כלום, שאלתי היא אם הם מקיימים יחסי מין ללא אמצעי מניעה(אנלי), האם מצב כזה אפשר להידבק באיזו מחלת מין? או ליתר דיוק האם מחלות מין הם מידבקות או יכולות להיווצר מעצמן עקב אי שימוש באמצעי מניעה? אודה לך
שלום ג, מחלות מין לא נוצרות מעצמן אלא עוברות מאדם חולה לאדם בריא במהלך יחסי מין או מגע באבר המין. יחד עם זאת, עלייך לזכור כי מחלות מין יכלות להפוך להיות כאלו גם כשאצל 'המדביק' הן אינן נחשבות למחלת מין: כדוגמא קלאסית אפשר לציין אדם שיש לו הרפס בשפתיים (לא מחלת מין) שמקיים יחסי מין אוראליים עם אדם אחר ומדביק אותו בהרפס של דרכי המין (כן מחלת מין). הרבה בריאות אפי