האם הכרחי לבצע בדיקת lp

דיון מתוך פורום  טרשת נפוצה

03/09/2017 | 14:27 | מאת: שגית

נמצאת בבירור לטרשת.מזה כשנתיים וחצי סובלת מאירועים חוזרים ונשנים פלואקטיבים של חולשה והפרעה במוטוריקה עדינה של יד שמאל. בוצע בירור שכלל emg 'sep -תקין פאנל מחלות אימוניות תקין למיט אנטי בטא 2 שהיה מעט מעל הנורמה.בוצע 3 פעמים mri צווארי- תקין. בוצע 3 פעמים mri מוח - הודגם נגע פריאטלי תת קורטיקלי משמאל שאינו עובר האדרה, ללא דינמיקה בשתי בדיקות עוקבות. בדיקות גופניות תקינות. לאור כל הבדיקות קשה לקבוע טרשת והומלץ לי לעבור lp כרגע, ובעוד חצי שנה עוד mri בחודשיים האחרונים המצב טוב, לא היתה לי חולשה. העניין הוא שאני פוחדת לעשות בדיקת LP והרופא טוען שזה יהיה עוד מדד אבחוני. אני מאוד חוששת לבצע את הבדיקה ויודעת גם שהיא לא חד משמעית . ז"א תשובה שלילית היא לא בהכרח שלילית. האם לא ניתן להמשיך רק עם מעקב MRI הבדיקה מפחידה אותי והסכנות הכרוכות בה. מתלבטת מאוד בשל הפחד חלילה לפגיעה בעצבים כתוצאה מביצוע הבדיקה עצמה . אני מרגישה שהסיכון הוא עבור בדיקה שלא מאפשרת אבחנה. אשמח לדעתך

לקריאה נוספת והעמקה

קשה להתיחס באופן אחראי מבלי לראות את ההדמיה עצמה. בכל זאת לאור תאורך, אם אין תופעות נוירולוגיות משמעותיות ואין דינמיקה שנתיים וחצי ברוב המקרים ניתן להסתפק במעקב MRI.

04/09/2017 | 16:56 | מאת: שגית

תודה על תשובתך. ברשותך אבקש הבהרה בנוגע לתשובתך: בתשובתך כתבת שכשאין דינמיקה ניתן להסתפק רק במעקב mri אךהבנתי מהרופא שבגלל שאין דינמיקה ושינויים בmri דרושה בדיקת הlp כדי שתהווה עוד ממד אבחנתי.זוהי למעשה הסיבה שנשלחתי לlp.אשמח להבהרה בעניין. המעקבים בmri- מהי תדירותם ועד מתי ימשכו? עשיתי בסהכ 6. 3 מוח ו3 צוואר. זה המון. השאלה עד מתי וכמה. מהן הסכנות בבדיקת lp? והאם יש מצב שכשאין דינמיקה בmri תתקבל תשובה חיובית בlp?

מנהל פורום טרשת נפוצה