טיפול בכישורים חברתיים
דיון מתוך פורום טיפול רגשי באמצעות אומנויות
בתי הבכורה בת 7.5 לא קוראת את המפה החברתית נכון, חסרת בטחון בכיתה ובעלת בטחון גבוה בחיק המשפחה. לעתים בעלת התנהגות ילדותית לגילה, בוכה על שטויות ופחות בוגרת מחברותיה. לכן נראה כי החברות איתן היא רוצה לשחק אינן מעוניינות להיות בחברתה ולהיפך בנות שמעוניינות להיות בחברתה ("הפחות מקובלות") בתי אינה מעוניינת לשחק איתן... מה עושים על מנת למנוע ממנה להיפגע חברתית ולהעצים את בטחונה העצמי גם בכיתה? המליצו לי לפנות לטיפול בהבעה ויצירה, מה דעתך? האם זה יכול לסייע? האם יש כאן בעייה ? האם בעצם הטיפול לא ניצור בעיה גדולה יותר? תודה מראש
ליאל שלום, מדברייך עולה כי אתה אבא חם ומעורב המודאג ממצבה של בתך. ראשית הייתי מציע לך להרחיב את התעניינותך בבתך- לדבר ולשאול למשל על המקומות בהם היא מרגישה חזקה בהם מול המקומות בהם היא חלשה. הרחבת והעמקת השיח באופן נינוח עד כמה שאפשר, יעזרו לך להבין טוב יותר את התמונה מזוויות נוספות. אז גם תוכל להרגיש האם היא במצוקה ואם כן, כדאי לטפל (לעזור...) בנוסף מומלץ לאסוף את ההסתכלויות השונות (מחנכת, יועצת, דמויות נוספות) על מנת להתרשם מהילדה בסביבות השונות. נראה שכאן יתגלו פערים משמעותיים ו'מופעים' שונים של התנהגויות ותפקודים. טיפול פסיכותרפי- בין אם על ידי פסיכולוג ובין אם על ידי מטפל מוסמך בהבעה ויצירה, הינה הזמנה להתבונן מעמדה אחרת על הדרמה הפנימית והחיצונית שחווה האדם, באופן שלעיתים קרובות מאפשר תיקון ושיפור ברווחתו ותפקודו של המטופל. בהצלחה דן הלפרין