הסבת מקצוע מעבודה סוציאלית

דיון מתוך פורום  טיפול רגשי באמצעות אומנויות

12/04/2017 | 22:21 | מאת: לירז

שלום! אני עובדת סוציאלית בעלת וותק של 8 שנים עם ניסיון רב בטיפול בילדים ובמבוגרים, כיום עוסקת בתחום ההתמכרויות. סיימתי לפני שנתיים את התואר השני שלי באוניברסיטת בן גוריון בעבודה סוציאלית בהתמחות בטיפול באומנות ובטיפול אני משתמשת בכלים יצירתיים. אני גם אמא לשני קטנטנים ולכן לאחרונה התחלתי לחשוב על מעבר לעבודה במתי"א, על מנת לעבוד במסגרת עם תנאים של משרד החינוך מבחינת חופשים ושעות עבודה, אבל התאכזבתי לגלות שלמרות כל הניסיון שלי והתואר הרלוונטי שלי- מבחינת הקריטריונים של משרד החינוך ההסמכה שלי לא מספקת לעבודה במתי"א ועלי לעשות השלמות לתואר שני נוסף ספציפי בטיפול באומנות, זה כרוך בזמן כסף ומאמץ רבים ואני מתלבטת האם זה באמת שווה את זה? מה השכר ההתחלתי מה אפשרויות הקידום? האם הוותק שלי בעבודה סוציאלית ייחשב? והאם באמת בכלל צריך עוד מטפלים באומנות במתי"אות עם כל ההיצע הקיים? אשמח לעזרה.... תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

לירז שלום, אכן הכשרתך נראית מרשימה אך כיום על מנת להשתייך לצוות המטפלים יש לעמוד בתנאים שנקראים "מחוון למטפלים באומניות" הכוללים צורך בתואר שני באומניות וכן שנת סטאז' יעודית (שנה ג' באוניברסיטאות) וכן השלמת 600שעות בהתנסות בתחום הטיפולי ו900 שעות טיפול תחת פיקוח והדרכה, סהכ 1500 שעות תחת פיקוח. שכר ההתחלתי במשרד החינוך תלוי בפרמטרים רבים כגון ותק, הסמכה וניסיון אך אינו גבוה במיוחד (יותר גבוה מעמותות). לגבי צורך- משתנה כמובן ממתי"א למתי"א ומעת לעת. חלקנו מועסקים ישירות דרך בית ספר או משרד החינוך ולא דרך המתיא. בקיצור, אם השיקול הוא שיפור תנאים ועדיין משכורת מספקת, לא חושבת שתקבלי מענה במתיאות, לצערי, עד שיעבור חוק שיכיר במעמדנו בשונה ממורים (כרגע המעמד זהה) תוכלי לקבל טבלת שכר לדוגמה באתר משרד החינוך. בהצלחה, הדס שמואל -MA מטפלת במוסיקה

13/04/2017 | 21:48 | מאת: לירז

תודה רבה!

בשמחה. חג שמח ובהצלחה בכל דרך שתבחרי

02/02/2018 | 19:01 | מאת: מיכל

אפשר הסבר על 1500 שעות תחת פיקוח? הבנתי שצריך להשלים 600 שעות בתחום הטיפול (אפשר להתקבל גם עם 300) איפה עושים את 900 שעות טיפול? במהלך הלימודים או לאחר סיום הלימודים? או שהם נחשבים לשנת סטא'ז?

מתוך אתר י.ה.ת : " 600 שעות הכשרה מעשית במהלך לימודי התואר השני (כחלק בלתי נפרד מהם). , 960 שעות הכשרה מעשית (סטאז') נוספות בתום לימודי התואר השני (שלא כחלק מהם)."

מנהל פורום טיפול רגשי באמצעות אומנויות