בעיה קשה מאוד

דיון מתוך פורום  הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

13/11/2011 | 15:30 | מאת: שרית

[email protected]דשרשלום לכם, אני בתחילת הריוני השני, ומתקשה מאוד להפסיק לעשן. אני אומרת זאת בבושת פנים אך קיוויתי שאולי יהיו לי בחילות שקצת יעזרו לי להפסיק/להפחית בכמויות. אני מעשנת קופסא ליום, הסיגריות ממש שולטות בחיי והגעתי למצב שאני ממש נגעלת מעצמי, ובכל זאת לא מצליחה לשלוט בעצמי. היום לקחתי כ- 8 סיגריות בקופסא ומדדתי זמנים, אבל אני כל הזמן חושבת על הסיגריה, מעשנת בחצאים. שאלתי היא האם אני יכולה להיעזר במדבקות להפסקת עישון? רכשתי אותן לפני שנכנסתי להריון ועדיין לא השתמשתי בהן. האם זה אפשרי להשתמש בהן או במשהו אחר שיכול לעזור לי להפסיק את התלות הבלתי הגיונית הזאת? מצפה לאיזשהו אור בקצה המנהרה, כי מבחינתי אני מרגישה ממש כמו מכורה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

עדיף שתמשי בתחליפי ניקוטין מאשר שתמשכי לעשן בהריון תוכלילקרוא עליהם קצת באתר www.refoua.co.il

13/11/2011 | 17:25 | מאת: מעשן לשעבר

נכון שעישון זה רע. וברור שעדיף לא לעשן בהריון מאשר כן לעשן בהריון. אולם הפחדות זה דבר מיותר ובטח בזמן רגיש כל כך כמו בהריון. חייבים לתת מידע מדויק ואמין ואסור להפחיד סתם. אני זוכר שהלכתי בגיל 37 לרופא בתקופה שעישנתי והוא אמר לי שהנזק לראות לא הפיך. שהוא שומע צפצופים בראות שלי ושהראות שלי הם מתחת לקו האדום. הוא אפילו צייר לי ציור (פסאודו מדעי) להסביר לי איזה נזק כבר גרמתי לריאות שלי ושאם לא אפסיק לעשן מייד, אני בסכנת מוות. התוצאה של אותה שיחה? מאז אותה פגישה עם הרופא ההוא לא ביקרתי אצל רופאים קרוב ל-7 שנים, עד שנגמלתי. מדוע? כי אמרתי לעצמי שהם יגידו לי להפסיק לעשן. ומאחר שהייתי מכור לא רציתי להפסיק לעשן. לכן לא רציתי ללכת לרופאים למרות שחשתי מיחושים כאלו ואחרים (בדיעבד, הכל נעלם שהפסקתי לעשן). הייתי מוכן למות רק לא להפסיק לעשן (ככה זה מכורים). כתוצאה מכך גם לא עשיתי שום בדיקה רפואית לאותם מיחושים. וזאת טעות, בדיעבד התברר אומנם כי הייתי בריא. אבל מה היה קורה אם באמת היה לי סכרת? או אם היה לי לחץ דם גבוה? או בעיה אחרת? כיום, אחרי הפסקת העישון והעיסוק שלי בספורט, אני יכול להגיד שהריאות שלי מתפקדות יותר טוב מרוב האנשים בגילי שלא עוסקים בספורט. רצתי כבר חצי מרתון ובכוונתי לרוץ מרתון שלם. מכאן, שאין ספק שלריאות יש יכולת שיקום ואין ספק שההפחדות של אותו רופא היו מיותרות ולא במקום. ונחזור להריון שלך. אל תתני לאף אחד להלך עליך אימים. עישון בזמן ההריון כנראה מעלה את הסיכון שיקרו דברים לא טובים, כמו לידות מוקדמות הפלות. אבל זה לא אומר שהדברים הללו יתרחשו בוודאות. רחוק מכך! נשים מעשנות רבות ילדו ילדים בריאים. הריון זה תהליך שעלול להסתיים בסיבוכים אצל כל אישה, בין אם היא מעשנת ובין אם לאו. אני באמת מאחל לכל מעשן להפסיק לעשן. כמובן שלנשים בהריון. אולם צריך לעשות את זה בלי לחץ. בלי הפחדות. בלי איומים. זה לא עוזר ולהפך, זה רק יכול לגרום רע.

13/11/2011 | 18:14 | מאת: לימור

הייתי רוצה לדעת איך עשית זאת בסופו של דבר? איך התמודדת? ומברכת אותך על הפסקת העישון

מסכים איני נוקט בשיטה של איומים והפחדות רק הצעת תמיכה www,refoua.co.il

18/11/2011 | 20:11 | מאת: נגמלת

מבינה ככ לליבך ,גם אני סבלתי כך, נכנסתי להריון והייתי בטוחה שאפסיק אך לא יכולתי!! הייתי חושבת כל היום על הסיגריה ואפילו בוכה ומבולבלת ומיוסרת בגלל העישון ,מעשנת בסתר וסופגת הערות מכל עבר,התביישתי וכאבתי פשוט עברתי סיוט בהריון עם העישון ,לא הצלחתי להפסיק במהלך ההריון אך מיד לאחריו ובסיום ההנקה נטלתי צמפיקס ואני לא מעשנת כבר חמישה חודשים (: אין לי עצה או משהו חכם להגיד ואני גם לא גאה שעישנתי בהריון ,ממש לא,פשוט מבינה לליבך וכואבת איתך (: ברור שאין לך כוונה רעה זו פשוט התמכרות חולנית , בהצלחה והלוואי ותצליחי להפסיק עכשיו כשאת בהריון !!! בהצלחה

20/11/2011 | 14:29 | מאת: אלי

קודם כל אל תלחצי ואל תאשימי את עצמך! אני ועוד מיליונים בני דורי נולדו לאימהות מעשנות. שלושת ילדי נולדו לאם (אישתי) מעשנת ותודה לאל, טפו טפו, הם בריאים בגופם ובנפשם. אני נגמל טרי (חודש וחצי) ועשיתי זאת בעזרת צ'מפיקס + סדנה. זאת המלצתי. את הכדורים רושם רופא המשפחה והוא שזה שצריך להחליט אם הם מותרים לך (להיריון).

16/04/2013 | 11:49 | מאת: yael

רציתי לשתף -= אני מעשנת למעלה משלושים שנים , לא האמנתי שאצליח להפסיק לעשן פרט ליום כיפור -- נכנסתי לסדנת הפסקת עישון בעזרת כדורי צ'מפיקס , לא עישנתי כחצי שנה , יחסית היה לי קל , הורדתי כדור צמפקס של אחהצ ואפילו אט אט הפסקתי לקחת את הכדורים , חשבתי שאני גיבורה נגד סיגריה אחת בלבד , רציתי להראות לסיגריה שאני יכולה לגבור עליה גם אם אעשן אחת בלבד , ומסתבר שהיא גברה עלי ושבתי לעשן --- כעבור חצי שנה עם עישון , חשתי שנכשלתי , הכושר שלי ירד והסיגריה חנקה אותי יותר ויותר , החלטתי הפעם לקחת את עצמי בידיים והפעם ללכת עד הסוף -- נכנסתי לסדנה -- אני ביום השני של ההפסקה , מאחלת לעצמי גמילה קלה מאושרת ונקיה , כעת אני הולכת למכון כושר ובמקביל אוכלת בריא --מאחלת לכל המעשנים להכינס מהר לגמילה ולהצליח -- תודה !

מנהל פורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?