לישמניה מוקוקוטנאית
דיון מתוך פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
קרוב משפחתי חזר מדר' אמריקה ואובחן לפני שנה וחצי ללישמניה של המוקוקוטנאוס - לישמניה ברזיליניה, היה לו פצע עורי בלבד, הוא קיבל טיפול באנטיביוטיקה דרך הפה- מה שניקרא ע"י הרופא אז טיפול לייט. . כעת לאחר כשנה וחצי זה חזר ביתר שאת כאשר כל חללי האף שלו נגועים? הוא מקבל טיפול בפנטוסם לוריד, אך כבר כעת לאחר מס' טיפולים ניכרת פגיעה קשה בכבד. שאלתי - קראתי שאמפוטריצין B הוא תרופת הבחירה למחלה זו. אנא אבקשך לענות לי בדחיפות: האם יש לה פחות תו"ל והאם אכן היא עדיפה?
למרות שטיפול פוטודינמי מקומי יכול לעזור ללשמניה עורית, ותופעות הלואי שלו מינימליות, כאשר המחלה בתוך חלל האף אין אפשרות טכנית להגיע לשם. לי אישית לא יצא לטפל בלשמניה אבל יש רופאים דוגמת פרופ' הנק מירושליים שידוע לי שעוסקים בזה. כדאי שתתיעצי איתם.