מתלבט בין טיפול באפודקס לטיפול פוטודינאמי ...
דיון מתוך פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני מושתל כליה למעלה מ 10 שנים , כל הבדיקות שלי יציבות ונורמליות . אני גם בבקורת קבועה במרפאת עור כל שנה , ושם הציעו לי להשתמש במשחת אפודקס לטיפול בנגעים טרום סרטניים בפנים. קראת על הנושא והבנתי את המשמעות וההשלחות של הטיפול הנ"ל. כמו כן שמעתי על טיפול אלטרנטיבי "פוטודינאמי" להשמדת נגעים טרום סרטניים שהוא חד פעמים , ועם פחות תופעות לואי וגם משך התופעות הלואי קצר יותר יש לי 3 שאלות בנושא: 1) האם אכן הטיפול הנ"ל ( הפוטדינאמי ) הוא ממש תחליף טוב למשחת האפודקס ? 2) האם מותר שימוש באפודקס לאחר הטיפול הפוטודינאמי (לאזורים ספציפיים קטנים אשר עדין יהיו חשודים כטרום סרטניים ? 3) לגבי תופעות לואי : - לא מוזכר בשום מקום על האפשרות שהטיפול יעורר סרטן רדום. מה דעתך? מודה על תשובתך המלומדת
1) טיפול פוטודינמי הוא טיפול רפואי מקובל וואם מסימים טיפול מלא באפודקס היעילות של הטיפולים דומה. הבעיה שחלק מהמטופלים בורחים מאפודקס באמצע בגלל תופעות לואי ולא מצליחים לרפא את הנגעים. 2) מותר טיפול רפואי באפודקס לאחר טיפול פוטודינמי. 3) לידיעתי טיפול פוטודינמי מרפא נגעים טרום סרטניים וגם סרטניים של העור, וודאי שאינו מעורר גידולים.