סבוריאה.
דיון מתוך פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לפני כחודש התחלתי לשים לב לאדמומיות מסביב לאזור האף,משני צדדיו וגם לקשקשים בגבות.הרופא אבחן זאת כסבוריאה הנובעת מהורמוני גיל ההתבגרות,רשם לי משחה הנקרעת יומובט קרם ואמר למרוח רק כאשר מופיעה אדמומיות.פעלתי לפי הוראותיו,אולם האדמומיות חוזרת שוב ושוב. מה לעשות ומה לגבי הקשקשים בגבות? תודה רבה.
המשחה שקבלת מכילה סטרואידים והם יכולים לעזור זמני, ולא פלא שהסבוראה חוזרת. בשימוש ארוך ללא הפסקה סטרואידים יכולים להצמיח נימים ולהגביר את האודם. מומלץ שתנסי בשלב ראשון שימוש בקרם עדין כגון סבודיאן, או קלמוריד. טיפול פוטודינמי יכול להפסיק את פעילות המחלה לחודשים או שנים, אבל זו מחלה כרונית שלבסוף תחזור. תוכלי לקרוא יותר באתר טיפולים פוטודינמיים אסף-הרופא.