טנטון והרגשת אטימות חלקית לסירוגין

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

17/09/2021 | 16:52 | מאת: אלון

בן 46, סובל מבלטים בגב ובצוואר מזה שנים. לעתים סובל מסינוסיטיס שבאה והולכת. לפני כחמישה ימים בזמן אימון כושר ביתי עם משקולת יד לפתע היתה לי תחושת טנטון חזקה באוזן שמאל שאחרי בערך 10 שניות התחלפה בתחושת "ערפל" חלקי על האוזן, אשר לאט נחלש ונעלם אבל מאז יש: 1. כאבי אוזניים באים והולכים קלים, בדרך כלל בתוך ומסביב לאוזן. 2. לעתים כאבי ראש באיזור מצח ורקות ותחושת לחץ קלה במצח ובאיזור האף 3. טנטון 24/7 לעתים באוזן ימין רק ולעתים בשתי האוזניים - רעש של צליל גבוה מתכתי שקט, דומה לרעש ששומעים בדרך כלל בלילה כששקט לפני שהולכים לישון. לעיתים יש תחושה שהצליל נעלם אבל אז חוזר. לעתים חלש אבל בדרך כלל חזק וטורדני 4. לעתים אוזן שמאל עם הרגשת אטימות חלקית אבל עדיין יכול לשמוע. כשאני מדבר נראה לי שיש רגישות יתר באוזן שמאל לצלילים של אותיות ש,ס,צ מאשר באוזן ימין. 5. כמה כמה לילות ברצף מתעורר ב4 לפנות בוקר בגלל הטינטון ולא תמיד מצליח להירדם חזרה. במשך היום עייפות כרונית מתמשכת והרעש לא מפסיק לרגע. 6. רגישות לרעשים חזקים וצעקות, משום מה גם אוזן ימין למרות שהטינטון הראשון התחיל באוזן שמאל. רופא א.א.ג שלח אותי לעשות בדיקת שמיעה מקיפה וטימפנומטריה. טרם עשיתי אותם כי זה אחרי החג. היות ואני לא עובד או גר בסביבה רועשת זה נראה לי מוזר שאני אסבול מדברים כאלה עכשיו ובכלל. השאלה שלי, האם יכול להיות שזו בעיה נוירולוגית או פגיעה באוזן אחת שמשפיעה על האוזן השניה? זה נראה לי מוזר שאם הטנטון הראשון היה באוזן שמאל למה עכשיו בעיקר הטנטון של הזרם כאילו באוזן ימין או שתיהן? האם הבדיקות שהרופא שלח אותי מקיפות מספיק או שיש מקום לבקש בדיקות נוספות? למרות שאין עדיין תוצאות של בדיקות, על מה יכולות להעיד הסימפטומים שאני סובל מהם? אודה לתשובתך בהקדם - תודה!

טינטון יכול להופיע גם ללא קשר לחשיפה לרעש או לירידה בשמיעה. במקרים רבים הוא מתחיל באוזן אחת והופך להיות דו-צידי. בשלב ראשון בדיקת שמיעה בהחלט מספיקה.

22/09/2021 | 13:07 | מאת: אלון

שלום דוקטור, תודה על התגובה שלך, קראתי גם במייל. שמתי לב שהטינטון עדיין קיים בשעות הבוקר למרות שלפעמים יש תחושה שהוא נעלם אבל אז חוזר. בנוסף, למרות הבדיקה שהראתה סה"כ תוצאות תקינות וללא בעיות מיוחדות, שמתי לב שרעשים מסויימים מגבירים את הטינטון - רעש של המזגן ברכב בשילוב עם מוזיקה הקפיצו את עוצמת הטינטון ורק אחרי מספר דקות של שקט הטינטון חזר לעוצמה נמוכה יותר. מלבד זאת, מדי פעם יש כאבים בתוך אוזן שמאל ומסביב לה, יותר מאשר לפני שבוע. שאלתי היא האם יכולה להיות דלקת סמויה או גורם ויראלי אחר שיכול להסביר את התופעות האלה? האם כדאי לי לפנות בשלב זה למיון א.א.ג או להמתין לפגישה עמך בחודש הבא?

לא נראה שיש דחיפות.

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)