טינטון שמתחזק אחרי מסיבה + כאבים באוזניים עקב רעשים מסוימים

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

09/08/2021 | 21:36 | מאת: יוני

אני בן 30. עקב מוזיקה חזקה, קיים טינטון באוזן שמאל כבר שנתיים. במשך הזמן הזה היו תקופות שהטינטון באוזן שמאל נעלם ואז חזר, לסירוגין. עד שבשלב מסוים, עקב רעש של צעקות - הטינטון באוזן שמאל התגבר ונשאר כך כבר בערך חצי שנה. אם אני הולך למסיבה עם אטמים שמנחיתים עד 19db, אז לפעמים אחרי המסיבה אני שומע צילצולים בשתי האוזניים. יש ימים שאין צלצולים - אפילו מיד אחרי שאני עוזב את המסיבה. לדוגמא, באחד המקרים שהלכתי למסיבה, אז הרגשתי צילצול חזק מהרגיל באוזן שמאל (ייתכן שהיה גם צילצול חלש יחסית באוזן ימין, לא זוכר). למחרת בבוקר שוב שמעתי את הטינטון באוזן שמאל, אבל בשעות המאוחרות של הבוקר זה כבר נחלש לרמה "הרגילה" שלו. האם זה סיבה לחשוש? כלומר, אם הדוגמא הנ"ל מתרחשת שוב ושוב - אז במצטבר זה בוודאות יגרום לאובדן שמיעה או טינטון חזק יותר? (השאלה היא עם דגש על הצטברות. כלומר, אם הנזק הוא תמיד זמני - האם זה אומר שהוא בהכרח מצטבר?) עד כמה חזק טינטון יכול להיות? האם עלול להיווצר נזק כך שהטינטון יהיה מאוד חזק כך שיהיה לי קשה לנהל חיים נורמליים? במסיבה עצמה אני מרגיש בנוח עם האטמים, כך שעוצמת המוזיקה לא מרגישה חזקה מידי. בנוסף, אם אני שומע רעש חזק ולא נעים כמו מתכות שמתנגשות אחת בשניה, אז מרגיש לי כואב בשתי באוזניים (גם בימין וגם בשמאל). זה כאילו שעור התוף כואב קצת כשהוא שומע רעשים מסוימים. מה זו התופעה הזו? לפני כשנה רופא אא"ג בדק אותי ולא מצא משהו מיוחד. לפני כשנה עשיתי בדיקת שמיעה, בדיקת BERA, בדיקת טימפנומטריה - כולן תקינות. אני רוצה עדיין להיות מסוגל ללכת למסיבות ולהנות עם אטמים. האטמים היחידים שמאפשרים גם לשמוע מוזיקה וגם לדבר - חייבים להנחית עד בערך 20db, אחרת אתקשה לשמוע אנשים ולכן אתקשה לדבר איתם.

טינטון ותחושת ירידה בשמיעה מופיעים אחרי חשיפה לרעש. זו עדות לנזק זמני לאוזן הפנימית. בחשיפה חוזרת ןנשנית עלול להגרם לבסוף נזק בלתי הפיך עם ירידה בשמיעה. רגישות יתר לרעש מופיעה אצל חלק מהאנשים הסובלים מטינטון (אך גם ללא קשר לכך) ולעיתים היא מעידה על ירידה בתיפקוד האוזן הפנימית. אם אתה חשוף לרעש אכן מומלץ להגן על האוזניים באמצעות אטמים כדי למנוע נזק.

15/08/2021 | 13:23 | מאת: יוני

תודה רבה על התגובה. בעקבות שמיעת מוזיקה חזקה תקופה ממושכת: האם יכול להיות שיש לי דלקת באוזן הפנימית (שבלול) או באוזן התיכונה (עור התוף) - ולכן שמיעת צלילים חזקים מסוימים מרגיש כואב? הייתה לי תקופה שזה היה פחות כואב או אינו מורגש. האם יש פיתרון תרופתי לכאב באוזניים? עוד אציין: לאחרונה, לפעמים במהלך היום אני מרגיש כאב חלש בשתי האוזניים שבא והולך (אפילו בלי שיהיו צלילים בסביבה - ואפילו אם אני משתמש באטמים שמנחיתים עד 45db). כלומר - הכאב אינו נובע משמיעת צליל, אלא הוא "נוצר מעצמו".

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)