טינטון ורגישות כואבת לרעש

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

01/04/2021 | 16:50 | מאת: eli

התחיל לי טינטון בשני האוזניים לפני יותר משנה - לפעמים שומע רעש קצר וזה נפסק מהר. אבל באוזן שמאל היה - בנוסף - מופיע רעש חלש בתדר גבוה. הסיבה היא, כנראה, חשיפה לרעש גבוה. בנוסף - שמתי לב שבאוזן שמאל יש רגישות לכאב בסיטואציה מאוד מוזרה: אם מתקיימים שני התנאים הבאים בו-זמנית: 1. אני מתעורר בבוקר כשאוזן שמאל נשענת על הכרית (בעיקרון - כשהצד השמאלי של הראש נשען על הכרית). 2. אני שומע רעש כלשהו כמו טריקת דלת או ציוץ של ציפור. אז - בהתקיים שני התנאים למעלה - גם מופיעה לי רגישות כואבת בתוך אוזן שמאל בלבד (שאפשר ממש להרגיש אותה!! כמו בלון שמתפוצץ בפנים בעוצמה חלשה) וגם שומעים הד קטן - למשך זמן קצר של שניה אחת או פחות. אדגיש שאם צד ימין של הראש נשען על הכרית - אז הכל בסדר! מה שמפריע לי בעיקר זה הטינטון באוזן שמאל והתופעה המוזרה שתיארתי למעלה. התופעה המוזרה הזו והטינטון באוזן שמאל היו באים והולכים (הייתה תקופה שהייתי "נקי" מהבעיה הזו). אבל לאחרונה הטינטון התגבר וזה מפריע לי לישון. נא עזרה עם השאלות הבאות: 1. האם זו בעיה שהרופאים מכירים? 2. מה הפתרונות המקובלים? 3. אני רוצה לקנות אטמי אוזניים כדי לשים באוזן שמאל בלבד (כך שאוזן ימין תהיה בלי אטם) - כי אני חושב שהתופעה הנ"ל גורמת להחמרה של הפגיעה באוזן. אילו אטמי אוזניים מומלצים שהם לא עשויים מסיליקון?

01/04/2021 | 16:55 | מאת: eli

תוצאות בדיקות: עשיתי לפני כחצי שנה בדיקת BERA, טימפנומטריה ובדיקת שמיעה - כולן יצאו תקינות !

חלק מהמטופלים במירפאה מתארים תופעות דומות. כדי להחליט על טיפול צריך לבדוק מה מקור ההפרעה - באוזן, בשרירי הצוואר או מקור אחר סביב האוזן. אתה מוזמן להגיע לבדיקה במירפאה. אין לי המלצה על אטם מסויים, ובאופן כללי ההמלצה היא להמנע מאטימת האוזניים.

23/07/2021 | 14:18 | מאת: חיים

אם הרגישות היא חד צדדית זה כבר טוב-או שזה פגיעה באחד משני שרירי האוזן התיכונה - ואז טיפול ניתוחי הוא הפתרון-לאחר בדיקות אוביקטיביות במיוחד בדיקת רפלקס אקוסטי,האם בוצעה?ומה ממצאיה.אם זה פגיעה בעצב הפנים או המשולש-זה כבר שאלה למומחים שבאמת מבינים.לגבי אטם-אם אתה עם רגישות כזו-עדיף כבר אוזניות qc35 ii-ולא במצב שינה,אבל הם לא מונעות כל צליל/רעש גם עם מוסיקה מותאמת.כנפגע רעש דו צדדי(אקוסטיק טראומה) חבישת אוזניות ראש אלה באה על חשבון שמיעת כל הסביבהזה יעיל לחלק מהרעשים,זה ימנע ממך את חלק מהסיוט של גונגל הרעש הכואב.אם זה למצב שינה בלבד-עדיף שיבוצע מיגוני דלתות מרעש או החלפתם.לגבי הבעלי כנף-זו בעיה איומה שמעירה וגורמת לכאב אצל הרגישים לרעש שרגישים גם בתחום התדרים גבוהים-מכיר את המצב הזה שנים כבר,אני אפילו זרקתי אבן על בעל כנף כזה מהעצבים שהכאב יצר.בחורף -תיזהר מהברקים -תנוע עם אטמים או אוזניות מוזיקה ממסכות רעש.הבעל כנף זה לרוב פחות יכאב מהברקים החזקים (כמובן בהנחה שאתה ללא ירידת שמיכה בתדרי הבעל כנף הברקים),אחרת יהיו שינויים בתחושת הכאב עקב העוצמה שתרגיש פר אותו תדר .

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)