טנטון מעצבן שלא מפסיק

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

30/03/2021 | 09:38 | מאת: Hili

יום ראשון בערב הרגשתי סחרחורות ממש חזקות ואז התיישבתי והתחיל לי צפצוף באוזן ימין כמו רעש אפשר להגיד של טלוויזיה ישנה שהמסך מרצד.. ראיתי שאתמול קמתי וזה עדיין לא עבר אז הלכתי לטרם סיפרתי לו מה מרגישה והרופא שם בדק לי את האוזן וניקה לי עם אטמי אוזניים כי לא הצליח לראות משהו לאחר שניקה לא הפסיקו הצפצופים באוזניים.. ואז ראה שאוזן ימין יש אודם ממש קצת אז הביא לי אנטיביוטיקה וטיפות אוזניים שוקלת להפסיק את האנטיביוטיקה כי שמעתי שתרופות עלולות להחמיר את הטנטון בכל זאת אני מייאש כבר 3 ימים הרעש הזה נשאר מה לעשות? האם זה יעבור? או שישאר ככה כל הזמן

הילי שלום, אם יש דלקת באוזן כדאי לטפל בה ולא להפסיק את האנטיביוטיקה. נדיר שתרופות יגרמו לטינטון, והתרופות המקובלות לטיפול בדלקות אוזניים אינן גורמות בדרך כלל לטינטון. אני מציע להמשיך גם מעקב אצל רופא אאג. בריאות שלמה.

14/08/2021 | 16:46 | מאת: Hili

אז אני בת 21 צעירה ולאחר חצי שנה עדיין סובלת מהרעשים באוזניים שכמו שסיפרתי למעלה איך התחיל אחרי שהייתי אצל ככ הרבה רופאים א.א.ג לא מצאו פתרון .. חשוב לציין כשמוזיזה את הראש לצדדים ובזמן פיהוק הרעש מתגבר ואז חוזר לתדר שלו הרגיל יש סיכוי שקשור ללסת? יש קשר אולי מכדורים של מיגרנה?(ריזלט) אני כבר באמת שלא יודעת עשיתי בדיקת שמיעה והכל יצא תקין אז חשבתי שאפשר להמשיך לצאת לפאבים ומקומות רועשים אבל הבנתי שזאת הייתה הטעות שיצאתי לפאב עם כמה חברות והייתי שם יותר מ4 שעות המוזיקה הייתה חזקה אבל לא חשתי בהגברה בצפצופים כשיצאתי משם האוזניים שלי נסתמו עד עכשיו והרעש ממש התגבר ניסיתי לעשות כל מיני תרגילים לשחרור הלחץ שלא עזרו יש סיכוי שבגלל המצב השמיעה לא תחזור לעצמה והאוזניים עדיין יהיו סתומות? זה ממש מרתיע אותי ואני לא יודעת מה אפשר לעשות בנדון האם הסתימה באוזניים למרות הצפצופים תעבור האם זה משהו זמני או שיכול להיות שזה הגביר והפך יותר לנזק?

כ-50% מהאנשים עם טינוטן יכולים להביא לשינוי שלו באמצעות תנועות של הלסת, הפעלת שרירים בצוואר ועוד. לרוב אין לכך משמעות. ריזלט לא גורם לטינטון. לעיתים לאחר חשיפה לרעש מזיק נגרמת ירידה בשמיעה. היא יכולה להיות הפיכה או קבועה. הדבר תלוי בחשיפה לרעש בעבר, בעוצמת הרעש אליה נחשפת ובעוד גורמים. הנזק שנגרם (זמני או קבוע) הוא לתאי השערה שבאוזן הפנימית. אם את עדיין חשה ירידה בשמיעה גשי לרופא אאג.

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)