מחלות ויסטבולריות והתפתחות תקינה ילדים

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

05/02/2021 | 11:40 | מאת: יפעת

שלום דר, כמה שאלות אישיות וכלליות: 1- האם סחרחורת סיבובית שגורמת לאיבוד הכרה אצל ילדים מתחת לגיל חמש זה יכול להיות ממקור ויסטבולרי אם נשללו כל הסיבות האפשריות (בדיקות דם , לחץדם עמידה ושכיבה, קרדיולוגיה, ניורולןגיה, בדיקות שמיעה תקינות)? 2- האם יש סיכוי שאחרי כמה אירועי התעלפויות וסחרחורות ללא סיבה מובהקת בילדות תהיה תקופה של 15 שנים בלי שום סחרחורות ( שיווי משקל מצוין )ואז ההתקפים יחזרו? 3- האם זה יכול להיות גנטי? 4- האם זה נכון שהמערכת הויסטבולרית מתפתחת בין הגילאים 5-9שנים? וכמה שיותר צריך לגרות אותה ע״י משחקים ואתגרים תנועתיים? 5- איך אתה מסביר שילד לא סובל קרסולה של לונה פארק? תודה

05/02/2021 | 11:55 | מאת: יפעת

שאלה אחרונה: ילד בגיל 17 בעת הקימה מהמיטה רואה נקודות שחורות בהדרגה הוא רוא הכל שחור ואז זה נעלם והראיהה חוזרת כרגיל. הימוגלובין טיפה נמוך . האם זה בגלל הימוגלובין?

1. איבוד הכרה אינו קשור להפרעה וסטיבולרית. 2. יכול להיות. תלוי במחלה הראשונית. 3. יתכן. אין כיום מיפוי גנטי מלא של כל המחלות הגורמות לסחרחורת. 4. לא. המערכת הוסטיבולרית קיימת ופעילה עוד קודם לגיל 5, ולמעשה עוד לפני הלידה, אך החיבור למערכת העצבים המרכזית מתפתח החל מהלידה ולאורך כל הילדות ואפילו בגיל ההתבגרות. גירוי חשוב כמובן. 5. יש ילדים שאינם יכולים לסבול גירויים כאלו. הדבר לא מעיד בהכרח על הפרעה.

קרוב לוודאי שמדובר ברמת המוגלובין נמוכה או בלחצי דם נמוכים.

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)