yrunpksur

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

08/10/2010 | 14:42 | מאת: יעקב

הנכד של בן שנתיים (תאום ) בריא בדרך כלל. לפני כ 16 יום סבל משלשולים והקאות. בבדיקת צואה צמיחה של CAMPYLOBACTER. (טופל בזינט במחשבה ראשונית של זהום בדרכי השתן -שנשלל בהמשך). מזה 4 ימים החל לסבול מכאב בפרקי הירכיים צליעה וקושי בדריכה. בהמשך התפתח חום עד 40 מעלות עם תגובה חלקית לנורופין. בוצעו בדיקות... שתוצאותיהן להלן: לויקוציטוזיס של 22000 עם סטיה שמאלה. CRP שעלה מ- 44 ל -220 בפרק זמן של 3 ימים., US של פרקי הירכיים (לפני 3 ימים) והיום של המרפקים -איבחן נוזל במפרקים. לפני 3 ימים בוצע דיקור בפרק הירך שנראה צלול (תשובת תרבית טרם הגיעה). צלום חזה-תקין. אקו לב ובדיקת קרדיולוג -תקין. לציין בבדיקת הילד-יש כאב (מפושט) כאב פרקי/שרירי מתקשה לדרוך על הרגליים. אך אין אודם או נפיחות במפרקים ,. הוחל היום טיפול בנפרוקסין.. לשאלתי- האם מדובר ב REACTIVE ARTHRITIS DUE TO CAMPYLOBACTER או JRE , אין סארולוגיה תומכת ב JRE בשלב זה. (ארטרלגיה נודדת) האם בספרות ידוע על ארטריטס תגובתית לקמפילובקטר בגילאי שנתיים? מה הטיפול במידה וזאת האבחנה? או שמא יש לך מחשבה אחרת באיבחון? אנחנו אובדי עצות לראות את הילד סובל למרות שהתנהגותו לעיתים חייכנית ותאבונו שמור. אודה לתשובה דחופה. איזה בדיקות נוספות יש לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
10/10/2010 | 20:33 | מאת: ד"ר גלב סלובודין

יתכן ומדובר בארטריטיס תגובתית לזיהום או "סינוביטיס טוקסית" אשר שכיחה בילדים ולמעשה זו גם דלקת תגובתית אשר מתרחשת באופן טיפוסי במפרקי הירכיים. הטיפול הראשוני ב 2 המקרים בנוגדי דלקת לא סטרוידליים. JIA בדרך כלל לא מתחילה במפרקי הירכיים.

10/10/2010 | 23:42 | מאת: יעקב כהן

באותו מקרה.. לציין החום תנודתי עולה ויורד.. ואמש החלו במתן אזניל דרך הפה (לכיסוי ה קמפילובקטר) וזה בנוסף לנקסין שניתן קבוע. לציין אין פריחה בעור.. ואין תלונות נילוות .. אלא רק נוקשות וכאב במפרקים. אין אודם או נפיחות במפרקים אלא כאב בלבד. האם זה המהלך של ארטריטיס תגובתית (זה יותר ארטרלגיה מאשר ארטריטיס)מקמפילובקטר.. כמה זמן זה יימשך עד ההחלמה המלאה... מה שכיחות התופעה? למיטב הבנתי שלשולים מקמפילובקטר שכיחים אבל הסיבוך של ארטריטיס כתגובה לחידק הינו לא שכיח..לציין שהרושם ביממה האחרונה שהחום ירד לנורמה. האם ניתן קלינית לשלול JRA .. היות ואין תמונה של פריחה או/ו ,אודם בפרקים? יש קצת נפיחות כף רגל ושתי אצבעות ביד שמאל , עשו לו צילום US בטן תקין בדיקת עניים תקין שקיעת דם תוצאה 90 אודה תשובתך...

מנהלי פורום ראומטולוגיה