כאבים בצלעות בעת נשימה עמוקה ולאחר מאמץ

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

25/08/2019 | 20:52 | מאת: שורי

שלום, בן 35. בריא בד"כ, ברקע הפרעות חרדה. התחלתי לפתח בחודשים האחרונים כאבים בגב העליון ובצלעות שמחריפים אחרי פעילות - במיוחד אחרי אופניים או שחיה שמערבת את שרירה החזה אבל אפילו לאחר הליכה קלה של כ20 דקות. למשך יום-יומיים לאחר הפעילות יש לי קשיון קבוע בצלעות והצוואר וקשה לי לנשום עמוק, תחושה נוראית אבל לקהילה הרפואית אין מענה עבורי. בנוסף, לאחרונה ממש גם התחלתי לסבול מכאבי צוואר ומפרק הלסת. ערכתי בדיקות רבות בתחום הלב, הריאות, אורטופדיה, נוירולוגיה וראומטולוגיה מגוון בדיקות שונות ומשונות יצאו תקינות - CT ע"ש, צילום חזה, בדיקות דם, מדדי דלקת שקטים, MRI ראש, EMG, EKG במאמץ, HLAB27 שלילי. ראיתי 3 ראמוטולוגים שונים ואף אחד לא יודע להגיד לי בוודאות למה זה ומה יש לי. הראומטולוגים אמרו שבבדיקה הגופנית לא זיהו דלקת ראומטית ולא חושבים שמדובר בפיברומיאלגיה או דלקת חוליות מקשחת, אחד חשד ב CFS אבל לא התחייב על זה. אולי את תוכלי לעזור?? למה מרגיש קשיון שרירי/מפרקי בחזה לאחר מאמץ כל כך עדין? ולמה קשה לי לנשום עמוק במהלך היום-יומיים של אחרי המאמץ? זה הגיע למצב שאני מפחד להתעמל בגלל זה.. אני אובד עצות כבר בתודהה

לקריאה נוספת והעמקה
27/08/2019 | 12:36 | מאת: שורי

שאלה נוספת- האם מיפוי עצמות יכול לסייע לאבחון במצבי? אחד הראומטולוגים המליץ לבצע את הבדיקה ואילו שני הראומטולוגים האחרים אמרו שלא כדאי כי זו בדיקה שיותר מבלבלת מעוזרת. מה את אומרת?

שלום קשה לענות על השאלה בלי בדיקה מקיפה מועבר על תשובות בדיקות קודמות. אני מבינה דיברת בירור נרחב ללא פתרון עד כה. הכאב אינו נשמע כאב מיקור דלקתי. יש לבחור רופא שאתה סומך עליו ובוטח בו ולהמשיך בירור טיפול דרכו. בהצלחה.

מנהלי פורום ראומטולוגיה