אוסטאופניה פרי ארטיקולרית

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

06/10/2017 | 12:03 | מאת: משה

שלום וברכה וחג שמח, אני בן 44, בד"כ בריא במקצועי מהנדס ועוסק בספורט (גם בקרב מגע). במהלך מספר שבועות חשתי בכאב ביד שמאל כאילו בחיבור בין האצבע האמצעית לכף היד. הכאב היה כאילו עצבי - ממש דקירות. פניתי למומחה כף יד שכדי לשלול פגיעה שלח אותי לצילום כפות הידים (מצ"ב צילום אחד יש לי צילום בזוית נוספת שלא התאפשר לי להעלות). יש לצין שבחודשים האחרונים לא עסקתי בספורט בכלל. הממצאים של הצילום: אוסטאופניה פרי ארטיקולרית ארוזיה בגליל אמצעי 3 מימין. יתכן RA להמשך בירור ראומטולוגי מה משמעות הממצאים? האם תיתכן טעות? כיוון שהכאב שלי הוא ביד שמאל (שלכאורה אין ממצא) ולא ימין. בנוסף, בדיקות הדם של החודשים האחרונים תקינות. מה עלי לעשות? האם יתכן שאני סובל מבעיה מעין זו בעצמות אחרות בגוף? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
06/10/2017 | 12:06 | מאת: משה

נ.ב. יש לצין שלפני כ 8 שנים נשברה לי עצם המסרק ביד ימין (הקרובה ביותר לקצה ימין) ומצ"ב הצילום השני בזוית נוספת (נדרשתי ליצור תנוחה סגורה עם האצבעות)

שלום משה, לצערי, איני יכולה לראות את הצילום (אינו מופיע אצלי) אולם לפי הפענוח שתיארת, יש להמשיך בירור אצל ראומטולוג בהקדם. הסימנים בצילום יכולים להתאים בין היתר, גם לשינויים של דלקת מפרקים שגרונית (RA). לא תמיד הכאב מופיע ביד המעורבת. ממליצה להגיע עם הצילומים עצמם (ולא רק עם הפענוח) ועם בדיקות המעבדה - והמשך הבירור יתבצע בהתאם (בקשר לשאלה האחרונה, ככל הנראה תופנה גם להשלמת צילומים בנוסף לכפות הידיים).

מנהלי פורום ראומטולוגיה