סיבה פיזיולוגית להבדלי אנרגיה באימון

דיון מתוך פורום  שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני

05/06/2023 | 20:12 | מאת: ירון

שלום. אני מתאמן בין ארבעה לחמישה אימונים בשבוע 45 דקות במאמץ נדרש לפי הגדרת שיקום לב בדופק המטרה. אחר כך עושה רבע שעה מכשירי כוח בהתאם ליכולת שלי. אני שבעה וחצי חודשים מניתוח מעקפים. מה הסיבה לכך שיש ימים שאני ממש חזק באימון ויומיים אחר כך עם אנרגיה נמוכה. זה רנדומלי ואני לא מבין את העניין . האם יש הסבר פיזיולוגי בלי קשר לכך שאני לאחר ניתוח מעקפים אפילו לאדם בריא שיהיו ימים בהם הוא יותר חלש . תודה.

ירון שלום רב, תודה על פנייתך. שאפו על שגרת האימונים שלך. בעיקרון כל אחד, בריא או אחרי אירוע לב, חווה ימים בהם יש קושי באימון. אינני יודעת מהו גילך, כמה היית פעיל טרום הניתוח ומהי עצימות האימון שלך... לכל אלה יש השפעה. כמובן שגם לניתוח עצמו ישנה השפעה. אנסה להסביר: 1. אם לא היית רגיל לשגרת אימונים כזו ואתה בגיל מבוגר, לגוף יש קושי להסתגל למאמץ שמתרחש כמעט מידי יום. על אחת כמה וכמה אם העצימות גבוהה יחסית. בעקבות האימונים הגוף עובר תהליכים מואצים של פירוק ובניה וייתכן ואינו מספיק עקב התכיפות החוזרת של האימונים. 2. ניתוח המעקפים פוגע (זמנית) בכלי דם, עצבים, ירידה בכמות תאי הדם (אנמיה) וברקמות ושרירים. זה לעתים לוקח זמן לחזור לעצמו, גם שנה. המלצות: 1. לרווח מעט בין האימונים. 2. לגוון באימונים ולהפעיל שרירים שונים (בוודאי בתרגילי כוח המתבצעים יום אחרי יום). 3. לבדוק המוגלובין 4. להוריד את קצב האימון בימים בהם האימון קשה יותר. מקווה שזה יעזור, המשך בריאות ופעילות מהנה!

08/06/2023 | 11:23 | מאת: ירון

היי תודה על התשובה. באמת לא ציינתי. אני אהיה בן 60 בחודש הבא. לפני הניתוח עשיתי ספורט בעצימות נמוכה ולא מספיק בכלל. אפשר שאלה משלימה. ? שמתי לב שבימים בהם אני יותר חלש לאימון, הדופק עולה מהר יותר למעלה בפחות מאמץ ממצב של גוף מלא באנרגיה. האם ככה זה עובד. האם במצב כזה פשוט להתאים את עומס האימון לרמת הדופק הנדרשת בשיקום.

הי ירון, לפי מה שאתה מתאר זה אכן נוסע מעומס יתר / עייפות / תשישות הגוף. כאשר השרירים עייפים, קשה להם להתכווץ ולנצל את החמצן, הלב מנסה לפצות על חוסר אספקת החמצן והדם בעלייה בדופק מה שמעייף אותך מהר יותר. אכן כדאי להוריד מעט בנפח או קצב האימון. בברכה

מנהל פורום שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני