חזרה לכושר גופני לאחר החלמה מקורונה

דיון מתוך פורום  שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני

07/02/2023 | 23:11 | מאת: אליה

שלום רב, אני בת 29, אמא לילדים קטנים. חליתי בקורונה לפני שנתיים עם השלכות לטווח ארוך של קוצר נשימה, שינויים בדופק וחולשה למשך כשנתיים עם עליות וירידות. במהלך התקופה הזו ניסיתי פעמיים לחזור לאימוני ספורט והרגשתי שהמאמץ מחמיר את התסמינים שלי והפסקתי. כעת, אני מתאמנת כבר 3 חודשים ומרגישה שהכושר הגופני שלי רחוק מלפני הקורונה (גם כשלא הייתי במסגרת אימונים מסודרת). אציין כי אורח החיים שלי הוא פעיל. האם זה הגיוני שההתאוששות לאחר ההפסקה/ הקורונה תהיה ארוכה כלכך ? ניתן להאיץ את קצב ההחלמה? האם את ממליצה לי לבצע בדיקות נוספות (כמו בדיקת מאמץ משולב)? אשמח מאד לחוות דעתך, אליה.

שלום רב אליה, לצערי עדיין רב הנסתר על הגלוי לגבי השפעות ארוכות טווח של הקורונה. אני מכירה כבר כמה מקרים של אנשים שלא חזרו לעצמם מבחינת כושר גופני לאחר הקורונה. יחד עם זאת, לפי מחקרים נראה כי במקרים רבים בכל זאת ניתן לשפר את הכושר הגופני גם אם זה לוקח יותר זמן מהרגיל. לא מזיק לבצע בדיקת מאמץ ואכן הייתי ממליצה על בדיקה משולבת לב ריאה (CPET) שיכולה לבדוק את שתי המערכות הללו. מקווה שתמשיכי להשתפר. בברכה

08/02/2023 | 23:04 | מאת: אליה

תודה רבה! עזרת לי להחליט לבצע את הבדיקה. אני חושבת שלביצוע בדיקות לא חיוניות יש מחירים רגשיים ולכן התלבטתי אם לבצע את הבדיקה... שוב תודה!

מנהל פורום שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני