עצימות הליכות לאחר ניתוח מעקפים

דיון מתוך פורום  שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני

27/01/2023 | 12:51 | מאת: אורי

שלום. שלושה חודשים לאחר ניתוח מעקפים. אין בעיית החלמה של הסטרנום והחתך. במהלך ההחלמה עשיתי הליכות יום יום. בשבועיים האחרונים הגעתי לקצב הליכה ממוצע של 5.2 קמ"ש. אני עושה בכל יום הליכת בוקר של כעשרים דקות ושתי הליכות נוספות של עשר דקות בוקר וערב. סה"כ ביום 40 דקות של הליכה בקצב 5.2 קמ"ש. האם זה מספיק ? האם אפשר לעבור לשתי הליכות ביום.? כמה צריך ללכת ביום במצבי ? אני מגיע לדופק של 90-100 בסוף ההליכה היותר ארוכה. בחודש הבא אתחיל שיקום לב מוסדר

אורי שלום רב, נשמע שמה שאתה עושה כיום מצוין. איני יודעת מה גילך, מה דופק המנוחה שלך והאם קיימים גורמי סיכון נוספים כגון סכרת, לחץ דם, השמנת יתר ולכן קשה לי להמליץ על מאמץ ספציפי. אבל בעיקרון הליכה מידי יום של מעל 30 דק בקצב בינוני זה מצוין. מאמינה שברגע שתתחיל את תכנית שיקום הלב תקבל הנחיות ספציפיות גם לפעילות האירובית וגם לתרגילי חיזוק. חבל שאתה מתחיל תכנית לשיקום לב יותר מ 3 חודשים אחרי הניתוח, אבל בינתיים תמשיך לעשות מה שאתה עושה. החלמה מהירה ויישר כוח

27/01/2023 | 15:13 | מאת: אורי

תודה על התשובה המהירה אכן החסרתי כמה פרטים. בן 59. 1.80 שוקל עכשיו 79. אין סוכרת יש רמה יחסית גבוהה שמנוהלת עם day2 . דופק במנוחה כרגע עם קרדילוק 65-70 . לחץ דם תקין. לגבי השיקום.זה תלוי בתורים הפנויים לכן אני מבצע פעילות בעצמי. האם יש משמעות להליכה רציפה או שמה שאני עושה 40 דקות מחולקות לשלוש זה בסדר גם כן.

אורי תודה על הפרטים. דופק המאמץ שלך מצוין. אתה יכול להגביר את הקצב במידה ואתה מרגיש שקל לך. מאחר ואתה עם קרדילוק קשה לי לדעת לאיזה דופק באמת יהיה לך נכון להגיע. זאת תדע לאחר שתבצע בדיקת מאמץ בכניסה לתכנית שיקום הלב. מעבר לדופק יותר חשוב שתפעל לפי התחושה, כלומר שלא תגיע למאמצים שמקשים לך על הנשימה, מעייפים אותך או גורמים לך לכאבי שרירים. אם אתה יכול ללכת 40 דק רצוף זה יעיל יותר למערכת האירובית ולשיפור סיבולת לב ריאה. אם יש קושי, תבצע הפסקות. בברכה יעל

25/02/2023 | 13:23 | מאת: אורי

שלום דר יעל. התחלתי לפני כמה ימים שיקום לב. עשו לי בדיקת מאמץ וקבעו לי כרגע דופק יעד 100 . באימון הראשון הגעתי למאה ולא הרגשתי מאמץ. בזמן הליכה ביתית (שהעליתי לבערך 35 דקות) לפעמים בעליה מתונה הדופק עולה לכיוון 115 ואני מרגיש מאמץ מתון. השאלה מה נכון במקרה כזה. אם אני נצמד לדופק המטרה אני לא מרגיש מאמץ ואם אני מרגיש מאמץ אני מחוץ לדופק המטרה.

אורי שלום, שמחה שהתחלת שיקום לב. מציעה שתפנה לפיזיולוג של המכון ותסביר את הסוגיה. ברוב המקרים הדופק במאמץ הראשוני נקבע על סמך בדיקת המאמץ. אך במידה והוא אינו תואם את מה שקורה בפועל באימון אנחנו משנים אותו בהתאם לתחושת המתאמן. לעתים ישנן מגבלות בגללן לא משנים דופק, לדוג אם היה ממצא לא תקין בבדיקה או שהמתאמן בדרגת סיכון גבוהה וכד'. במידה והכל תקין אני לא רואה סיבה לא להעלות את טווח הדופק שיתאים למאמצים אותם אתה יכול לבצע. לעתים אני מבקשים לבצע בדיקת מאמץ חוזרת ומקסימלית כדי לאפשר העלאה של טווח הדופק. ממליצה שתתייעץ עם הפיזיולוג. בהצלחה! יעל

25/02/2023 | 14:43 | מאת: אורי

תודה על התשובה המהירה. בדיקת המאמץ יצאה תקינה הגעתי בה לדופק 120 לרמת קושי 13 14. כמובן שאדבר איתם באימון הבא אגב בבדיקה קבעו שהכושר שלי ירוד. אולי קצת זייפתי כי לא רציתי להעלות דופק יותר מידי מחשש. בכל מקרה אני מבין שאם הבדיקה תקינה לא אמורה להיות בעיה להעלות קצת לכיוון 115 במאמץ מתון. שוב תודה.

הי אורי מידת הכושר תלויה במשך הזמן של הבדיקה. במידה ואכן זייפת וזה מובן לחלוטין, כמובן שאתה יודע שזוהי אינה רמת הכושר הגופני האמיתית שלך. במידה ובדיקה אינה תקינה אין דופק מינימום, אלא הוא נקבע לפי סוג הבעיה שנראתה בבדיקה. מאחר וזהו אינו המקרה שלך, אינני רואה סיבה שלא תתאמן על דופק 120 שהוא המקסימלי בבדיקה שלך. מאמינה שאתה יכול להתאמן על יותר לפי גילך אבל כפי שאמרתי זוהי החלטת הפיזיולוג שמכיר את מצבך הרפואי טוב יותר וייתכן ויבקשו ממך בדיקת מאמץ חוזרת בה לא תזייף:)

25/02/2023 | 17:32 | מאת: אןרי

היי אפשר עוד שאלה קטנה.. מאז שהייתי בקליטה בשיקום לפני שבןע התחלתי ללכת ברצף 35 דקות במקום בהפסקית כפי שכתבתי בתחילה. אני חווה זמנים של עייפות שהיו לי במהלך ההחלמה אבל בחודש האחרון כמעט ולא. האם זה בגלל הגדלת המאמץ היומי. האם זו תופעה סבירה ומוכרת לכם שמלווים משתקמים.

היי אורי, ייתכן והעייפות נובעת מהגדלת המאמצים ולכן חשוב שתיקח הכל באיזי, תקשיב לגוף ותעשה הכל בהדרגה. יחד עם זאת חשוב שתשתף את אנשי המקצוע במכון שיקום הלב מאחר והם יוכלו לייעץ לך בהתאם לתיק הרפואי שלך והיכרות איתך ולהמשיך לעקוב אחר ההתקדמות שלך. אני בטוחה שאתה נמצא בידיים טובות.

מנהל פורום שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני