השפעה על לחץ תוך עיני.

דיון מתוך פורום  גלאוקומה בניהול עמותת לראות

25/06/2026 | 14:06 | מאת: עתני

שלום רב אני מזליף מעל 5 שנים שני סוגים של טיפות עיניים על מנת להורדת לחץ תוך עיני, וכדי לייצב את הלחץ. כיום הלחץ הוא 19/19. במקביל כבר כשנתיים אני מזריק אחת לשבוע 1 מ״ל ויגובי בעיקר על מנת לאזן את הסוכר בדם. קראתי לאחרונה שזריקה זו עלולה לגרום לעיתים מאד נדירות לעיוורון מסוג: Naion. שאלתי היא: האם העובדה שאני מזליף טיפות עיניים, כדי למנוע גלאוקומה, גורמת לכך שהסבירות שלי לסבול מ Naion, גבוהה יותר מאשר מטופלים שמזריקים ויגובי אבל אינם מזליפים כלל טיפות עיניים ליצוב הלחץ התוך עיני, ומה היא המלצתך? תודה מראש.״

מנהל פורום גלאוקומה בניהול עמותת לראות