לחץ עיני כתוצאה ממצב נפשי

דיון מתוך פורום  גלאוקומה בניהול עמותת לראות

14/12/2021 | 10:26 | מאת: דני

שלום וברכה, במידה ולחץ בעיניים נובעים מתוך לחץ נפשי וחרדה (לעיתים רחוקות אפשר לראות גם אדום בלבן של העין שמגיע אחרי לחץ נפשי גדול שמתבטא בעין) . האם גם לחץ בעיניים אשר נובע מחרדה ,מעלה את הסיכון לפתח גלאוקומה? אני בן 30 ,כבר כמה שנים מרגיש את הלחץ בעיניים בתקופות לחץ ומתח נפשי. תודה מראש.

14/12/2021 | 11:33 | מאת: דני

ראוי לציין שלא ביצעתי בדיקת עיניים. אלא רק מרגיש לחץ בעיניים. אני יודע שזה נובע ממצב נפשי. יש לי גם כיווצים במקומות אחרים בגוף כמו בבטן שאני יודע שזה נובע מלחץ נפשי. השאלה היא אם לחץ בעיניים גם שזה נובע מלחץ נפשי,מעלה את הסיכון לגלאוקומה וצריך לקחת טיפול? (הסימפטום עצמו של הלחץ בעינים לא כזה מפריע לי, זה רק מלחיץ שחלילה זה יכול להתפתח לגלאוקומה).

שלום רב, תחושת לחץ בעיניים לא קשורה לגלאוקומה. יש להיבדק אצל רופא עיניים לבדיקת לחץ בעיניים ולא תחושה ולהערכת מצב העיניים גם כבדיקה שגרתית למניעת בעיות בעתיד. בריאות שלמה פרופ' ורבין

14/12/2021 | 12:29 | מאת: דני

קצת לא הבנתי מה התכוונת- "יש להיבדק אצל רופא עיניים לבדיקת לחץ בעיניים ולא תחושה" האם את מתכוונת שעל מנת לדעת אם יש לחץ תוך עיני צריך להיבדק אצל רופא עיניים, ולא ניתן על סמך התחושה? 2) אז מה זה התחושת לחץ שאני מרגיש? האם יתכן וזה קשור לשרירי העיינים? ובעצם מה שמתכוונים ללחץ תוך עיני שמעלה את הסיכון לגלאקומה, זה לא מדובר על שרירי העיינים שמתכווצות וגורמות לתחושת תחץ בעיניים? 3) והאם יתכן שהאדום שאני רואה בלבן של העין לעיתים רחוקות (מעריך מאוד שזה גם כתוצאה מהלחץ). האם זה יכול לנבוע כתוצאה משרירי העין שהתכווצו כתוצאה ממתח נפשי? אני ממש מודה לך על החסד שלך.

מנהל פורום גלאוקומה בניהול עמותת לראות