ניתוח להחלפת עדשה (כמו קטרקט)

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

01/11/2020 | 18:41 | מאת: יוני

שלום ד״ר אני צעיר בן 24 מרכיב משקפיים פלוס 9 בכל עין ביחד עם צילינדר -2 . מטעמי נוחות ואסתטיקה הייתי רוצה להיפטר מהמשקפיים. במכונים אמרו לי שהאופציה היחידה בשבילי היא ניתוח להחלפת עדשה שזה כמו קטרקט השאלות שלי הם 1) אני סטודנט לרפואה ובעתיד ארצה להיות מנתח האם ניתוח שכזה יפגע באיכות הראייה שלי ויפגע הסיכויים שלי להיות מנתח טוב 2) בתור סטודנט אני הרבה מול מחשב וספרים האם הראייה לאחר ניתוח כזה טובה לכל המרחקים כמו שאני רואה עם המשקפיים 3) לדעתך האישית האם כדאי לעבור סוג ניתוח כזה בגיל צעיר שעדיין יש את יכולת האקומןדציה ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יוני, האם אתה מרכיב עדשות מגע? לדעתי עם עדשות מגע אתה אמור לראות הרבה יותר טוב ולהרגיש בנוח. בשלב זה לא כדאי לנתח מסיבות מגוונות- ניתוח עלול להסתבך ויצא שכרך בהפסדך. תצטרך לנתח 2 עיניים ותאבד את האקומודציה עקב הניתוחים. תוכל לראות לרחוק או לקרוב או למחשב אבל לא לכל הטווחים ועדיין תהיה תלוי במשקפיים לטווחים מסויימים.

01/11/2020 | 21:57 | מאת: יוני

היי תודה רבה על המענה המבחר הרכבתי 10 שנים עדשות ובזמן האחרון פיתחתי אי סבילות אני לא מצליח לשים אותם ליותר מבלי שישרפו לי העיניים. לגבי הניתוח אם אני בוחר ראייה לקרוב זה אומר שאצטרך משקפיים לרחוק? והפוך ? המשקפיים האלו באותו מספר שיש לפני הניתוח (פלוס 9)? הציעו לי באחד המכונים השתלת עדשה תוך ענית מה דעתך?

ראיה לקרוב לא מתאימה לך. אתה רגיל למשקפיים פלוס ובשביל לראות לקרוב מריך להשאיר לך מינוס. בעיני לא מתאים. המוח שלך רגיל לתמונה אחרת. גם מונו ויז׳ן- עין לרחוק ועין לקרוב לא מתאים אם תרצה לנתח. השתלת עדשה תוך עינית ג״כ לא מומלץ- סיכון לקרנית ולהתפתחות קטרקט. הכי טוב לנסות שוב עדשות מגע מסוג אחר אחרי זמן של מנוחה וטיפול אינטנסיבי ברסטזיס וטיפות הרטבה.

02/11/2020 | 09:35 | מאת: יוני

אז במידה וכן זה רק נולטיפוקל או ראייה לרחוק , ואז צריך משקפיים לקרוב? בכל מקרה תודה על התשובות וכנראה שאנסה לחזור לעדשות מגע או שפשוט אהיה עם משקפיים.

כן. אם מכוונים לרחוק אז יש צורך במשקפיים למחשב ולקריאה.

02/11/2020 | 18:57 | מאת: יוני

מדוע אינך ממליצה על השתלת ארטיזן? אחוז הסיבוכים גבוהה?

כבר הסברתי- סיכון גבוה לקרנית ולהתפתחות קטרקט

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות