ניתוח קטרקט משקפי קריאה

דיון מתוך פורום  קטרקט בניהול עמותת לראות

02/10/2019 | 17:29 | מאת: איתי

שלום בניתוח לקטרקט אם עושים עדשה מונופוקאלית לרחוק ,ודאי ידזקקו למשקפי קריאה , האם כל המנותחים בשיטה זו זקוקים למשקפי קריאה בסופו של דבר לאחר הניתוח ? אני שם לב למשל שיש אנשים שיכולים להסתדר ללא משקפי קריאה אלא לעיתון ולעומת זאת אני לדוגמא לא יכול בלי זה אפילו לטלפון או לסידור זה אומר שהראיה שלהם טובה יותר לקרוב או שלכל אדם זה משתנה ?

לקריאה נוספת והעמקה

כעיקרון אם בשתי העיניים מושתלת עדשה מונופוקלית למרחק אזי יהיה צורך במשקפי קריאה ולמעשה לכל מצב של עבודה ממטר וקרוב מכך. לפעמים יש אנשים שיש להם ראיה גם לקרוב בכל זאת וישנם דברים שאיננו יודעים להסביר. ייתכן שהקרנית באופן טיבעי מעוות מעט או שיש אסטיגמטיזם שמאפשר איזושהי מולטיפוקליות לקרנית וזה מסייע בקריאה. ייתכן שאותם אנשים בהם נתקלת שרואים גם לרחוק וגם לקרוב עם עדשה מונופוקלית, בחרו בשיטת המונו-ויז׳ן כאשר עין אחת רואה לרחוק והשניה לקרוב.

02/10/2019 | 17:53 | מאת: איתי

בטופס ההסכמה לניתוח כתוב שחלק מהמנותחים יזדקקו למשקפיים לראיה למרחק או לקריאה לפי מה נקבע אם יזדקקו למשקפי קריאה או ראיה ? תודה

בשיחה הטרום ניתוחית עם המנתח נקבע העניין. כסיבוך של הניתוח עלול להיות מצב שבו בכל זאת נשארים משקפיים גם לרחוק וגם לקרוב. יש אנשים שמראש נאמר להם שיישארו תמיד עם משקפיים. למשל כשיש צילינדר שלא מתקנים אותו עם עדשה מיוחדת ומעדיפים לתקן עם משקפיים אחרי הניתוח.

02/10/2019 | 19:15 | מאת: איתי

זאת אומרת שניתוח קטרקט אינו ניתוח להסרת משקפיים לחלוטין תמיד יזדקקו למשקפי ראיה או קריאה או מולטיפוקל. גם שיש עדשה מושתלת מסוג מולטיפוקל עדיין יזדקקו למשקפיים לא כך ?

עם עדשה מולטיפוקלית בשתי העיניים בדרך כלל אין צורך במשקפיים. מובטח חוסר תלות במשקפיים. ייתכנו מצבים שבהם בכל זאת משקפיים יקלו כגון- נהיגה בלילה במקומות לא מוכרים או קריאה ממושכת של דפוס קטן מאד.

מנהלי פורום קטרקט בניהול עמותת לראות