טיפול בגידול גליובלסטומה

דיון מתוך פורום  גידולי מוח

19/01/2012 | 15:09 | מאת: אורית מימון

שלום רב, בחודש מרץ 2011 התבשרנו כי אימי (63) חולה בסרטן מסוג גליובלסטומה במוח החיצוני.לאחר ארבעה ימים בערך עברה ניתוח ראש להסרת הגידול, עפ"י הרופא המנתח הסירו את הגידול מהשורש.לאחר ההחלמה מהניתוח התחילה אימי לקבל טיפול הקרנתי כולל טיפול כימי בכדור בשם טמודל. לאחר שסיימה את סדרת הטיפולים ביצענו בדיקת MRI והבדיקה הראתה שיש שני ממצאים קטנים במוח החיצוני, שוב התחילו עם סטרואידים ובסוף החודש בעוד כשבועיים המליצו הרופאים להתחיל טיפול כימי דרך הווריד בשם אבסטין.לאחר שקראתי המון מאמרים בנושא המחלה הנ"ל הבנתי שקשה לחדור לרקמת המוח בטיפול שימית את התאים הסרטניים, בנוסף הבנתי שהתאים הנ"ל הורסים את התאים הבריאים, לכן ישנה כל פעם נסיגה בבריאות החולה במחלה.ברצוני לדעת, באם ישנם טיפולים יותר טובים ממה שהציעו לאימי. אני מרגישה שאימי כמו שפן נסיונות, שאם הטיפול הראשון לא הצליח, אולי הטיפול השני יצליח עם חומר כימי אחר.אשמח לקבל אינפורמציה בגין הטיפול באימי.

לקריאה נוספת והעמקה
20/01/2012 | 22:36 | מאת: מישהי שגם אימא שלה היתה חולה

רק רוצה שתדעי שזאת מחלה נוראית ותהני בכל ניסיון שרוצים לתת לכם לאימא שלי גם את זה לא רצו לתת אנחנו לא בחרנו את המחלה היא בחרה אותנו תני לרופאים לעשות את המקסימום שהם יודעים בתוך כל אי הידיעה של המחלה הזאת ותתפללי הרבה גם להיות שפן ניסיונות זאת זכות שאתם אפילו לא יודעות שאתם מרוויחות בהצלחה!

22/01/2012 | 11:37 | מאת: ארית מימון

תודה,את האינפורמיה שהעברת לי, לצערי קראתי המון על סוג הגידול הנ"ל, מחקרים, ונסיונות טיפול והבנתי מייד שמדובר בסרטן שכמעט לא ניתן להרפא ממנו. אימי אישה מאד חזקה באישותה ומהרגע שהיא יודעת על המחלה מאד חוששת מהמוות. מאד רוצה לחיות ולהלחם וזה הדבר היחידי שמעודד אותנו. אנחנו נותנים לרופאים לעשות את עבודתם.פנינו אפילו לרפואה האלטרנטיבית שתשלים את הרפואה הקונבניונאלית. שוב תודה על התגובה.

26/01/2012 | 12:45 | מאת: ד"ר אנדי קנר

אורית שלום, הטיפול בקו 1 המקובל לGBM כולל ניתוח, הקרנות עם טמודל ולאחר סיום ההקרנות ממשכים עם טמודל חודשי. כ20% מהמטופלים לא מגיבים לטיפול ומומלץ לעבור לטיפול קו 2. בניגוד לקו 1 שקיימת טיפול מקובל, אין הסכמה היום על טיפולים בקו 2. ההחלטה היא אינדיבידואלית וכולל ניתוח נוסף, בלי ועם השתלת חומר כימי במיטת הגידול (GLIADEL), טיפולים כימים שונים וטיפול חדשני יותר (טיפול באווסטין). בנוסף קיימים טיפולים במסגרת של מחקרים קלינים. את זה ניתן לבדוק עם המרכזים הגדולים. בהצלחה דר קנר

מנהל פורום גידולי מוח