הזרקת הורמון הגדילה סומטרופין

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

24/07/2018 | 05:16 | מאת: סי

שלום וברכה ותודה על הפורום המבורך. ילדי בן 12 שוקל 30 ק"ג. מטופל שנה שניה בהורמון סומטרופין (עקב חוסר ייצור ההורמון GH בגופו). שאלותיי: 1. האם זה בסדר להזריק רק בזרועות לסירוגין? 2. האם זה בסדר להזריק חלק מהחודש במזרקים שאני מכינה וחלק מהחודש בעט הזרקה? 3. לאחר התייעצות אצל אנדוקרינולוג אנו מבולבלים לגבי המינון הנכון בשבילו. האם 0.8 מ"ל בהזרקה או - 1.5 מ"ג בעט הזרקה הוא המינון הנכון למשקל ולגיל שלו? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

1) איזה סוג הורמון גדילה את מזריקה לו? גנוטרופין? נורדיטרופין? זומקטון? 2) למה את מזריקה חלק מהזמן במזרק עט וחלק במזרק רגיל? תשובה לשאלות: 1. האם זה בסדר להזריק רק בזרועות לסירוגין? תשובה: אין בעיה בכך 2. האם זה בסדר להזריק חלק מהחודש במזרקים שאני מכינה וחלק מהחודש בעט הזרקה? תשובה: מה שמשנה הוא שהכמות הנכונה ניתנת בזריקה ולא סוג המזרק 3. לאחר התייעצות אצל אנדוקרינולוג אנו מבולבלים לגבי המינון הנכון בשבילו. האם 0.8 מ"ל בהזרקה או - 1.5 מ"ג בעט הזרקה הוא המינון הנכון למשקל ולגיל שלו? תשובהאת מבלבלת בין כמות הנוזל בזריקה (מדידה במ"ל) לבין כמות ההורמון לפי משקל (מדידה ב מ"ג) למה הדבר דומה? אם תקחי כפית מיץ פטל בתוכה יהיו 5 גרם מיץ שהנפח שלהם 5 מ"ל שהילד ישתה אותם. ולעומת זאת אם תקחי אותה כמות של כפית מיץ ותכניסי לכוס מים בה יש כבר 45 מ"ל מים יהיו בכוס 5 גר מיץ. אם תתני מהכוס לילד לשתות 5 מל (כפית) הוא יקבל לשתות רק 1 גר כי המיץ מהול בהרבה מים. כך שאי אפשר להשוות כמות נוזל במ"ל לכמות נוזל בגרם 4) מה הכמות הנכונה? "האם 0.8 מ"ל בהזרקה או - 1.5 מ"ג בעט הזרקה הוא המינון הנכון למשקל ולגיל שלו? מתן של 1.5מג ל 30 קג פירושו 0.05 מג לקג משקל שהוא הגבול העליון של הנורמה שנותנים. כדי להחליט אם זה בסדר צריך לדעת האם בדיקת דם IGF-I נשארת בתחום הנורמה בהצלחה

25/07/2018 | 06:41 | מאת: סי

תודה רבה על ההסבר. סוג ההורמון שאני מזריקה כפי שרשום בקופסת האמפולה: Hormotrop 0.8 מ"ל בערב. ובעט ההזרקה: omnitrope 1.5מ"ג בערב. אני מזריקה חצי חודש במזרק רגיל וחצי בעט מזרק מכיון שהמדינה שאנו גרים בה (ברזיל), מממנת כמות המספיקה לחצי חודש ואת היתרה (עט ההזרקה)אנו רוכשים באופן פרטי. ברשותך שאלה נוספת, כל כמה זמן נחוץ לעשות את בדיקת הדם IGF-1 ? שוב תודה רבה :-)

IGF-I אני בודק פעם ב 6 חודשים

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים