הירשפונג- בריחת צואה לילד בן שש

דיון מתוך פורום  כירורגיית ילדים

06/03/2016 | 15:58 | מאת: לאה

יש לי ילד בן שש. בגיל חודשיים עבר ניתוח הירשפונג, כרתו לו 20 % מהמעי הגס, בשיטה החדשה דרך הרקטום, מבלי לחתוך את הבטן. עד גיל שלוש סבל מזיהומים. בסביבות גיל שלוש כבר פחתו תופעות הלוואי, אך לילד כל הזמן יש בריחות צואה. היום הוא בכיתה א', ולאורך היום אני מחליפה לו 4-7 פעמים ביום תחתונים שמרוחים בצואה. גם בלילה כשהוא ישן יוצא לו. תמיד התחתון מלוכלך. רציתי לדעת למה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לאה לצערי הבעיה שאת מתארת היא סיבוך ידוע לאחר ניתוחים במחלת הירשפרונג. על מנת לשפר את איכות חייו של בנך ניתן לנסות טיפול בחוקנים שיאפשרו לו להיות מספר שעות נקי, לאחר החוקן. לפעמים יש מקום גם לניתוח שיפשר לו לבצע חוקן שמנקה טוב יותר את המעי ושומר יותר שעות על ניקיון. האם יש משהו שמטפל בכם עכשיו?, בברכה,

08/03/2016 | 11:08 | מאת: לאה

שלום רב, בהמשך לשאלתך, כיום אין מי שמטפל בבני. את הניצוח עבר בגיל חודשיים בבית החולים שניידר, ע"י דוקטור דלוגי. עד גיל שלוש היינו מגיעים אליה למעקב. בפעם האחרונה שהיינו שם, הסברתי לה שישנה בריחת צואה. דוקטור דלוגי, הרופאה המנתחת, אמרה שאין קשר לניתוח, ואף בדקה את הרקטום, ואמרה שאין בעיה בסוגר. מאז ועד היום אני אובדת עצות. ליבי רחום על בני, וחוץ מלשלוח אותו כל שעה לשירותים, אין לי איך לעזור לו. לפני שנה פניתי לרופא גסטרו, וזה אמר, שבחיבור המעי הבריא, לרקטום(היכן שביצעו את התפרים בסיום הניתוח), ישנה תוחשה של מקום "רדום", כי יש מן הסתם, אמורה להיות שם צלקת. הילד הזה סבל המון עד גיל שלוש עם חוקנים בעקבות זיהום. לא אוכל לאפשר לו לעבור עוד סיוט שכזה. השאלה שלי, היא האם תופעה זו תחלוף עם השנים?

מנהל פורום כירורגיית ילדים