דלקת חינכיים והפתרון היעיל ביותר להעלמתה

דיון מתוך פורום  פריודונטיה, מחלות חניכיים ושתלים דנטלים

18/11/2020 | 14:29 | מאת: מישהי

שלום רב! אני בת 26. יש לי דלקת חינכיים מזה זמן רב. הוצע לי על ידי רופא השיניים שלי לקחת משחה הנקראת פרודנטקס [ paradontex]ולהשתמש במי פה אנטיבקטריאליים פעמיים ביום בשם תרודנט לאחר הצחצוח. הוא טוען שמדובר בדלקת קלה. מצד שני, לפני שביקרתי אצלו, ביקרתי אצל רופא אחר והוא אמר לי שמצב הדלקת לא גרוע, היא בראשיתה אבל צריך לעבור הקצעת שורשים, ניקוי עמוק על ידי שיננית בהרדמה מקומית. שאלתי היא: האם משחה ומי פה אכן עוזרים לריפוי החינכיים מהדלקת? חשוב לציין שרק בעת הצחצוח יש לי דימום מן החינכיים.

לקריאה נוספת והעמקה
18/11/2020 | 14:42 | מאת: מישהי

ושאלה נוספת: אולי בכלל צריך לפנות למומחה חינכיים ולפעול על פי עצתו?

דלקת חניכיים נגרמת על ידי חיידקים - מה שחשוב הוא צחצוח השיניים ושימוש באביזרי נקוי בין השיניים. שטיפות פה מיועדות לשימוש לזמן קצר כשיש קושי בצחצוח למשל אחרי עקירות ושתלים. חשוב לסלק את האבנית - על ידי פריודונט או שיננית. חשוב לאבחן את חומרת מחלת החניכיים על ידי מומחה למחלות חניכיים שיתווה את הטיפול המתאים.

אכן

19/11/2020 | 01:51 | מאת: מישהי

תודה רבה! שאלות נוספות בבקשה: - לאחר כמה זמן, מיום העקירה הכירוגית, ניתן לאכול אוכל חם? - בנוגע למברשות שיניים- איזו המומלצת ביותר להקלה בדלקת חינכיים? יש לי מברשת שיניים בשם paro גשבקצה יש מעין צ'ופצ'יק לבן. זו מברשת טובה? מה דעתך על מברשת השיניים פרודנטקס? לפי מה שהבנתי היא מיועדת למי שיש לו דלקות חינכיים אך האם יעילותה אכן מוכחת? - שאלה נוספת: כיצד יש לחטא את מברשת השיניים מפני חיידקים? מהי הדרך הכי טובה?

מנהל פורום פריודונטיה, מחלות חניכיים ושתלים דנטלים