קרוהן ומעי רגיז
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, האם קיימת צורה ברורה לאבחון מעי רגיז בחולה קרוהן ? אני חולה קרוהן (פרוקטיטיס שקשורה לIBD בביופסיה) אך סובל רק מכאבי בטן נוראיים) ורופא העלה אופציה שהם נובעים מ IBS ולא IBD . איך אפשר לדעת כדי להמנע מטיפול עודף בקרוהן ? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
שלום שי, אם האבחנה של מחלת קרוהן היא וודאית - כלומר הוכחה בביופסיה מהמעי החולה - אז ככל הנראה שהכאבים שלך נובעים ממחלת הקרוהן. אם האבחנה היא לא בטוחה ב-100%, זה כבר עניין שונה לחלוטין. אז הכל יכול להיות. בשורה התחתונה - הגסטרואנטרולוג המטפל שלך צריך להיות משוכנע שמדובר במחלה זו או אחרת בכדי לקבוע מהו הטיפול הנכון.