בדיקת קולונוסקופיה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דוקטור, רציתי לדעת מי ראשי להפנות לבדיקת קולונוסקופיה, ואם טכורים או דם בצואה היא סיבה לבדיקה כזו? האם אפשר כתוצאה מסימפטומים אלה לדרוש הפניה לבדיקה זו? תודה
בוקר טוב בלה, רופא המשפחה רשאי להפנות לקולונוסקופיה. דימום בצואה הוא אינדיקציה חד משמעית לביצוע קולונוסקופיה אבחנתית. רופא המשפחה אינו יכול להרשות לעצמו להניח שהדימום שאת מתארת בא מהטחורים ועקב כך לא להפנות לקולונוסקופיה, אבל לצערי בחלק מהמקרים זה בדיוק מה שקורה. אני מציע להתעקש. אני עבדתי 3 שנים בארה"ב. שם כל אחד, בכל גיל (כולל חולים מאוד צעירים בשנות העשרים) שהגיע עם תלונה של דמום מפי הטבעת, עבר קולונוסקופיה גם אם היה ברור שהדימום הוא מטחורים. פעם בכמה מקרים כאלה מגלים את החולה הצעיר עם סרטן המעי. בהצלחה.