אבחון
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום-מהי דרך האבחון למחלת קרוהן? האם ביופסיה? תודה
שלום נחום, מחלת Crohn מאובחנת ע"י מגוון של תסמינים ובדיקות אשר ביופסיה היא רק אחת מהן. צריך שלחולה יהיו מספר תופעות וסימפטומים בשילוב עם תמונות אופייניות בבדיקות הדמייה שונות (CT של הבטן למשל או בדיקת פאסאג' של המעי הדק), תמונה אופיינית בבדיקות כגון קולונוסקופיה ורצוי שגם ביופסיה מתאימה. רצוי (אבל לא חייב) שיהיו ככל הניתן יותר סימנים חיוביים מחשידים. אם כל יתר הסימנים הם חיוביים והביופסיה עדיין יוצאת שלילית, יתכן שהחולה יוגדר כחולה במחלה ולהפך - אם יתר הסימנים הם לא חד משמעיים אבל הביופסיה חיובית בוודאות אז החולה גם כן יוגדר כחולה Crohn.