מעקב אחרי סרטן המעי הגס
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
באיזו תדירות יש לבצע קולונוסקופיה למעקב אחרי ניתוח של סרטן המעי הגס (בדרגה 1) ? בתודה
שלום עדי, שנה לאחר הניתוח יש לבצע קולונוסקופיה ראשונה. במידה והיא תקינה, הקולונוסקופיה הבאה צריכה להיות שנתיים אחריה (סה"כ 3 שנים מהניתוח). במידה וגם היא תקינה, אז הבאה צריכה להיות אחרי 5 שנים, וכך הלאה - כל 5 שנים. אלה ההנחיות למעקב אחרי חולים שעברו ניתוח עקב סרטן מעי גס בכל דרגה. בשנה הראשונה לאחר הניתוח יש עוד מספר דברים שצריך לעשות: פעם ב-3 חודשים לקחת בדיקת דם לסמני סרטן - CEA. שנה לאחר הניתוח (יחד עם מועד הקולונוסקופיה), יש לבצע CT של הבטן והאגן. בשנה השניה והשלישית לאחר הניתוח יש לבדוק רמת סמני סרטן כל 6 חודשים. העיקרון החשוב ביותר הוא שהמעקב אחרי חולים שעברו כריתת מעי עקב סרטן צריך להיות צמוד ע"י אונקולוג (ולרוב גם ע"י המנתח) לפחות 5 שנים ויש כאלה שטוענים שצריך 7 שנים עד שניתן להכריז שהחולה החלים מסרטן.