דליפת גזים וצואה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כ-10 חודשים עברתי ניתוח אורוגינקווגי שכלל סרט לשלפוחית ורשת קידמיםת ואחורית. מידי פעם אני מרגישה שממש אין לי שליטה על יציאה של גזים ולעיתים ישנה החתמה של התחתונים בצואה שנלוות לבריחת הגזים. בנוסף אני מרגישה שקשה לי "לגייס" את השרירים בזמן מתן צואה. הם ייתכן שכיוון שהרגלתי את עצמי לצריכה של סיבים על מנת שלא תהיה לי עצירות החלשתי את השרירים מחוסר שימוש בהם? אודה לחוות דעתך לשאלותיי.
ערב טוב, נראה לי שלצריכת סיבים אין השפעה על השרירים של ריצפת האגן. הסיבה לתופעות שאת מציינת היא אותה סיבה שבגללה עברת את הניתוח הגינקולוגי. החלשות של שרירי ריצפת האגן עם הזמן גורמת להפרעות הן במערכת השתן והמין הנשית והן בפעילות תקינה של הרקטום, פי הטבעת וריצפת האגן האחורית. אני חושב שהטיפול הראשוני במצבך הנוכחי הוא ביופידבק לחיזוק ותירגול שרירי ריצפת האגן.