שאלת התעניינות
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני אישה צעירה המקפידה על תזונה וספורט.. בד"כ אני לא סובלת מעצירויות (על אף שהולכת לשירותים אחת לכמה ימים) ונפח התוכן הנפלט די גדול.. האם זה לא מסוכן למעי שהנפח די גדול (האם זה יכול לגרום קרע במעי הגס)? האם המעי יכול להימתח? תודה, דקל
שלום דקל, יציאה אחת למספר ימים (אם זה מעל פעם ב-3 ימים) בהחלט עונה להגדרה של עצירות. עצירות אינה מתייחסת רק למרקם של הצואה אלא גם לתדירות שלה. הנורמה היא יציאה אחת 3 פעמים ביום עד יציאה אחת בשלושה ימים. נפח הצואה הגדול אינו יכול לגרום לקרע במעי הגס, אך הוא יכול לגרום לכאבים בזמן המעבר דרך פי הטבעת. האם תדירות היציאות שלך יותר נדירה מפעם ב-3 ימים?