כאב בטן ימנית תחתונה

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

12/03/2024 | 21:22 | מאת: שירה

בת 48. בחודש אוקטובר עברתי ניתוח להסרת כיס מרה עם החלמה שהסתבכה והתארכה ל10 ימים בהם סבלתי מעצירות כרונית, הקאות ואצירת שתן. 3 ימים לאחר שחרורי מבי"ח אושפזתי שנית בשל כאב חד בבטן הימנית התחתונה ומרפי חיובי. בבדיקת סיטי נמצא תוספתן מוגדל ומעובה. בעקבות הסמיכות לניתוח הקודם הוחלט על טיפול שמרני ולא ניתוח הסרת תוספתן. חשוב להוסיף שמאז אוקטובר אין לי יציאות ספונטניות בכלל. לא עזר לקסעדין, נורמלקס, שמן פרפין, אבילק או פרוביוטיקה. אני יוצאת רק עם חוקן אחת לכמה ימים. עברתי קולונסקופיה ומלבד פוליפ שפיר שהוסר לא נמצאה בעיה. בימים האחרונים שוב חזר כאב בטן חד בצד ימין ובאזור הטבור. אני מטופלת באוזמפיק בשל סוכרת ויש חוסר תיאבון ובחילות שאני לא יודעת אם לשייך אותן לאוזמפיק או למשהו אחר. האם ייתכן שהתוספתן מודלק?

דלקת התוספתן הינה מחלה חריפה ולא כרונית. יכולים להיות אירועים חוזרים אם התוספתן אינו מורחק בניתוח. מציע שתפני לבדיקת כירורג. לכך אין קשר לבעיית ההתרוקנות שלך הדורשת בירור. הקולונוסקופיה הייתה תקינה אך צריך להמשיך לבדוק מה גורם לשינוי ביציאות

12/03/2024 | 22:52 | מאת: שירה

תודה רבה על התגובה המהירה. אזמן תור לכירורג בנוגע לתוספתן בהקדם (במידה והכאבים לא יכריעו לפני כן.) בנוגע להתרוקנות, נשלחתי על ידי גסטרואנטרולוגית לct בטן ואגן והתור הקרוב ביותר הוא ביוני אז ממתינה בלית ברירה להמשך הבירור.

השתדלי להקדים את בדיקת הCT..

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות