פיסורה אחורית גדולה שאלות

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

23/09/2023 | 09:05 | מאת: לילך

שלום דר', בבדיקת פרוקטולוג, התגלתה לי פיסורה אחורית גדולה, עקב עצירות.חודש טופלתי באטרולין 3 פעמים ביום, אמבטיות ריכוך וסיבים- נורמלקס, בביקורת חוזרת ,רושם לשיפור קל מאוד, הומלץ לי על המשך חודש נוסף, באותו טיפול, כולל אטרולין, היות שמפחדת מניתוח ומנסה עדיין לבצע הטיפול השמרני, 3 שאלותיי הן האם ניתן להמשיך ,גם אחרי חודש , בחודש נוסף עם האטרולין, ולגבי השימוש במשחה- עד היום החדרתי פנימה, בעזרת המוליך ונאמר לי הפעם שבנוסף גם עלי למרוח מסביב לפי הטבעת, ובנוסף האם לדעתך יועיל, גם אם לאחר חודש טיפול אינטנסיבי השיפור הוא קטן מאוד. לציין שבנוסף נשלחתי לביצוע קולנוסקןפיה ע"מ שהרופא יוכללקבל יותר מידע. תודה רבה על המענה, sorry שהארכתי, וגמר חתימה טובה.🙏

ניתן להמשיך בטיפול התרופתי, כפי שהונחיית, גם לאורך זמן. אם אין שיפור כנראה יהיה צורך בניתוח. לקולונוסקופיה אין קשר לפיסורה (הפעולה יכולה לפצוע את הפיסורה יותר...)

23/09/2023 | 15:23 | מאת: לילך

תודה רבה, דר', על תגובתך המהירה, גם אני הבעתי בפני רופא הגסטרו בדיוק את חששי זה, שהבדיקה יכולה לפגוע בפיסורה הקיימת, כי גם סברתי כך, וטען שלא. בכל אופן שוב תודה.🙏אחליט מה אעשה ביחס לבדיקה.

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות