תוצאות בדיקת מונומטריה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני סובל מעצירויות ובעקבות כך בוצאה בדיקת מונומטריה רקטלית בה נמצא ש: טונוס הסוגר תקין נמוך במנוחה וירוד במקצת בכיווץ יזום. הופק RAIR. רגישות רקטלית ירודה במקצת. בלון לא נפלט. פתיחת סוגר תקינה בזמן התרוקנות. מה המשמעות של תוצאות הבדיקה? מהו RAIR?
בוקר טוב יוני, אתחיל מהסוף: RAIR זה ראשי תיבות של Recto-Anal Inhibitory Reflex, וזה שהוא הופק מצביע על ממצא תקין. יתר הבדיקה מכילה ממצאים שהם סה"כ תקינים או בגבול התקין כמו לחצי כיווץ של הסוגר במנוחה ובאופן יזום, והממצא הלא תקין הוא שאתה לא פולט בלון - זו פעולה שמדמה פליטת צואה מהרקטום. האם המליצו לך לבצע בדיקה שנקראת דפקוגרפיה? זו הבדיקה החשובה יותר בבירור עצירות, וכל זאת בהנחה שכבר עשו לך קולונוסקופיה מלאה, נכון?