החלמה לאחר ניתוח פיסורה

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

10/03/2023 | 09:15 | מאת: לונה

שלום דוקטור, ביום רביעי עשיתי ניתוח פיסורה שלאחריו היציאה הראשונה הייתה חלקה ולא כואבת כמעט בכלל. אציין שזו הייתה יציאה רכה מאוד. שמחתי על כך שהרגשתי הקלה מיידית אבל ביום למחרת בבוקר כשנכנסתי לשירותים היציאה הייתה קצת פחות רכה וזה הכאיב לי באזור שבו הייתה הפיסורה וזה ממש מדאיג אותי. אציין שרמת הכאב ממש לא דומה למה שהיה לפני הניתוח (הרבה פחות) אבל בכל זאת הופיע כאב מסויים באזור. מדגישה שהכאב הופיע באזור של הפיסורה ולא באזור של החתך שבוצע בניתוח. עוד אציין שהפיסורה שלי הייתה כרונית ו״סחבתי״ אותה די הרבה זמן. יכול להיות שלוקח זמן עד שתירפא לגמרי? כמובן שאני מקפידה על שתיית נוזלים, אכילה של סיבים וגם לוקחת מרככי צואה.

צריך לתת זמן לפיסורה הכרונית להחלים... זה לא קורה ביום אחד. להקפיד על יציאות רכות.

14/03/2023 | 10:51 | מאת: לונה

שלום שוב ד״ר ותודה על התשובות המהירות שלך. אני כבר כמעט שבוע לאחר הניתוח והמצב באמת הולך ומשתפר. כבר אין לי כאבים בכלל בזמן היציאות אבל ביומיים האחרונים אני מרגישה קצת יותר חוסר נוחות באזור הניתוח. אני לא יכולה להגדיר את זה כאב, חוסר נוחות הוא אולי המילה הטובה לכך. אני כמובן מקפידה על שטיפות לאחר כל יציאה וגם עוד כמה פעמים ביום וגם היציאות רכות. האם התלונה שלי נפוצה? תוך כמה זמן אני אמורה לא להרגיש כלום באזור הניתוח? כלומר מתי בדרך כלל מגיעים להחלמה מלאה? יש לי ביקורת אצל הרופא שניתח אותי בשבוע הבא.

צריך להמתין בסבלנות . תבדקי בעוד מספר ימים אצל המנתח

15/03/2023 | 12:57 | מאת: לונה

תודה רבה. רק רוצה לוודא, אני חזרתי לפעילות רגילה יחסית מהר אחרי הניתוח וגם לספורט. קצת פחות משבוע לאחר הניתוח כבר חזרתי להתאמן. זה בסדר? זה יכול אולי לגרום נזק?

לא יכול להזיק

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות