פיסורה, אני מוטרד , האם אני בכיוון הנכון ?

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

13/01/2023 | 19:01 | מאת: יוסי

לפני שבועיים איבחן אותי כירורג בקופ״ח עם פיסורה. נתן לי שמן פראפין , נור לקס, דיאטה סיבים ומשחת ואנטרולין. מזה שבועיים מטפל בקפדנות. היציאות עצמן כמעט ואינן כואבות אבל אחרי יציאות יש דימום טרי וכאב למשך שעות ולפעמים גם תחושה קלה של שורף. באופן כללי יש לי כל הזמן אי נוחות בישיבה ובהליכה. מן הרגשה שמשהו שם פצוע או לא בסדר. לפעמים אפילו שאני עושה אפצ׳י כואב לי בפי הטבעת . האם זה תקין והאם אני במגמת החלמה או שאחרי שבועיים כבר הייתי צריך להיות במקום טוב יותר ו פיסורה שלי היא כרונית ודורשת התערבות. ושאלה נוספת: האם כירורג יכול לטעות באבחנה ואולי יש לי משהו אחר (למרות שהוא טען שאין לי טחורים חיצוניים וגם לא פיסטולה) אודה על תשובות מפורטות וברורות לכל השאלות שלי. תודה רבה !

יש לך פיסורה והסיכוי לטעות של הרופא הוא קטן מאד. צריך לנסות טיפול כמו שאתה מקבל ל3-4 שבועות ואם אין שיפור יש לשקול טיפול ניתוחי

17/01/2023 | 20:02 | מאת: יוסי

אני כבר מטפל כשבועיים וחצי. היציאות עצמן כבר כשבועיים כמעט ולא כואבות, הכאב מופיע רק לאחר היציאה. והכאב הוא כמו הרגשה שכל איזור פי הטבעת כאילו מודלק (לא שורף). האם יכול להיות שהפיסורה מורגשת לאורך כל היום ? אני ללא הפסקה בתחושת אי נוחות וכאב עמום בפי הטבעת שמתגבר בעיקר בישיבה ובהליכה. גם שיעול או אפצ׳י גורמים להרגשת הכאב בפי הטבעת. מבחינת הפרשות יש טיפה דם (הרבה פחות מלפני שבועיים) ויש גם רטיבות כזו צהובה שאני לא מצליח להבין אם זה מוגלה או המשחה שאני מורח (אנטרולין) האם יכול להיות שהרופא טעה באבחנה ? או שזה עדיין נשמע לך גם כמו פיסורה בתהליך ?

התיאור מתאים לפיסורה. נראה שיש מגמת שיפור. המשך בטיפול לפיחות עוד שבועיים. אם לא תהיה הטבה משמעותית יש לחזור לבדיקת הרופא.

17/01/2023 | 22:32 | מאת: יוסי

תודה רבה על המענה האדיב. אמשיך לטפל עוד שבועיים לפחות. במידה ולא יירפא, מה השלב הבא ? הזרקת בוטוקס ?

יוחלט במפגש עם הרופא שלך...

03/02/2023 | 16:44 | מאת: יוסי

המשכתי בטיפול השמרני + אנטרולין, כרגע כבר מטפל 4 שבועות. יש הטבה, פחות כואב וגם מספר השעות של הכאבים לאחר היציאה הצטמצם. אבל עדיין אחרי כל יציאה יש כאב ואי נוחות למשך כמה שעות. כלומר ישנה הטבה אבל לא החלמה. האם יש טעם להמשיך ולטפל ? או שלאחר 4 שבועות אם עדיין אין החלמה זה אבוד וחייב ניתוח ?

ממליץ להמשיך באותו טיפול עד חהחלמה מלאה. התאור מראה שאתה בכיוון הנכון

01/03/2023 | 18:54 | מאת: יוסי

עברו עוד 4 שבועות כבר 8 שבועות מאז התחלתי בטיפול. לעומת לפני חודש, שוב, יש שיפור, מינורי, אבל אען החלמה מלאה. לא כואב ביציאות, אבל כואב לאחריהן למשך מספר שעות. יש ימים טובים יותר ויש ימים כואבים יותר. אבל תמיד אחרי יציאה יהיו כמה שעות ארוכות של כאבים, לפעמים אפילו 6-8-10 שעות אחרי עד שנרגע הכאב. אין דימום כלל הוא פסק לפני כחודש ומאז לא חזר. האם יש לי סיכוי להחלים לבד וזה פשוט תהליך ארוך ומייגע עם שיפור כל כך איטי ומינורי ? או שלאחר תקופת זמן כזו ללא החלמה מלאה זה מאבק אבוד ? ומדוע בעצם אם הכל הלך בכיוון של שיפור כל הזמן והדימום פסק לחלוטין , מה שמביא אותי למסקנה שהחתך ניסגר, למה אני לא מחלים (אם זו אכן פיסורה כמו שאיבחן אותי הרופא לפני חודשיים) ? אודה להתייחסותך המפורטת תודב רבה לך

יש לך פיסורה שלא החלימה בטיפול התרופתי (כמו אצל חלק ניכר מחולים עם פיסורה. אתה זקוק כנראה לניתוח לפתרון הבעיה.

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות