בקע באזור האלוסטומה ,

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

04/12/2022 | 01:41 | מאת: מוני

שלום ד"ר רפאל , בן 65 חולה קרוהן . עברתי לפני שנה 2 ניתוחים , אחד כריתת היצרות והשקה שדלפה בסיגמו רקטום והשני אליוסטומה { לאחר שנה התברר שההשקה בסיגמו הפכה להיות מקום מוצר} ולכן לצערי החלטתי לוותר על המלצת הכירורג וגסטרו לבצע הרחבה עם בלון שכרוכה בסיכונים ואני אשאר כנראה עם הסטומה שהיתה אמורה להיות זמנית . ההחלטה הייתה בין סיכונים שכרוכים בהרחבה לעומת סיכוי אפשרי בשיפור איכות חיים . כאמור , החלטתי לא לקחת סיכונים למרות שגם הכירורג וגסטרו המליצו על הפרוצדורה שלא בטוח כלל שהיא תהיה חד פעמית . מה דעתך על החלטתי ? בנוסף יש בקע באזור האליוסטומה וזה מפריע לי כי הבטן מאוד בולטת . לפני מספר חודשים כירורג שמומחה בבקעים אר שניתוח מתקן יעשה רק אחרי סגירת האילוסטומה . מכיוון שדברים השתנו אני שואל האם ניתן לבצע ניתוח מתקן כשיש סטומה והאם הניתוח אמור להתבצע ע"י כירורג שביצע את ניתוח הסטומה או כירורג שמתמחה ספציפית בבקעים?

ניתן לבצע תיקון מתקן גם בנוכחות סטומה. האם הוצעה לך גם האפשרות לתיקון ההיצרות בהשקה בניתוח (כריתת ההשקה ויצירת השקה חדשה) ובהמשך, אם לא תהיה הצירות, תיקון הבקע יחד עם סגירת הסטומה?

06/12/2022 | 02:14 | מאת: מוני

לא הציעו לי כריתת ההשקה המוצרת והשקה מחדש . הם המליצו [ גסטרו וכירורג] על הרחבה בבלון שאפילו הדגישו שזה עדיף על ניתוח . אם אתה שואל אותי , לאור הסבל שעברתי בניתוחים והאישפוזים והטראומה שהייתי בסכנת חיים , אני לא לוקח סיכון חרף המלצת גסטרו וכירורג . אני שואל אותך , אתה היית לוקח סיכון ? אני שואל אותך כבן אדם ולאו דווקא רופא ? לדעתי הסיכון לא קטן ואם יהיה פרפורציה או בו נניח שהצליחו להרחיב עם בלון ואחרי שנה שרואים שאין היצרות ולכן אפשר לסגור סטומה . אף אחד לא כמה זמן או אזור שוב מצטמק ואז צריך שוב לעבור ניתוח ליצירת סטומה . לדעתי הגיוני להשאר עם הסטומה ולא להסתכן .

ההחלטה להשאר עם הסטומה היא שלך. אם אתה מסתדר איתה טוב אין בעייה. במקרה כזה כדאי לעבור ניתוח לתיקון הבקע בלבד. צריך להבין שקשה לייעץ במקרה מורכב כשלך בלי הכירות עם המטופל וללא בדיקה גופנית...

06/12/2022 | 17:18 | מאת: מוני

ברור שההחלטה שלי , אנירק לא מבין את ההגיון של הרופאים להכנס להרפתקה מסכנת חיים . אולי יש אינטרס שכירורגים אוהבים לנתח..... אני פשוט לא מבין זה נראה לי לא הגיוני לקחת סיכון לאור כל מה שעברתי . מה אחוזי ההצלחה שהרחבה בבלון תצליח לאורך שנים מבלי לעבור את אותה פרוצדורה שוב ? האם סיבוכים כמו זיהום בניתוח תיקון בקע מסביב לסטומה גבוה מניתוח בקע ללא סטומה ? האם בניתוח כזה שמים רשת והאם הסטומה לא מפריעה ועלולה לגרום לזיהום ? מה הסיכונים האפשריים והאם מומלץ להינתח ע"י כירורג מומחה לבקעים או אותו כירורג שניתח אותי וקיבע את הסטומה ? תודה על התגובה.

נוכחות סטומה מעלה את הסיכון לזיהום אבל זה סיכון נמוך מאד. לגבי סיכויי ההצלחה של ההרחבה ע"י בלון-צריך לשאול את המומחים המבצעים זאת. בניתוח הבקע לרוב משתמשים ברשת. שוב-קשה לייעץ במקרה מרכב בלי להכיר את המטופל ובלי שבדקתי אותו...

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות