בעיה אחרי ניתוח בפי הטבעת

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

13/10/2022 | 13:17 | מאת: שאלמופ

היי, לפני כשלוש שנים (נובמבר\דצמבר 2019) עברתי שני ניתוחים בפי הטבעת - הראשון כדי להסיר נגעי קונדילומה, והשני שבוע אחרי כדי להיפטר מפיסורה שנוצרה בגלל הראשון. אני הומו, ומאז הניתוחים אני לא מצליח לקיים יחסי מין אנאליים. זה מרגיש שנוצרה לי שם טבעת עור דקה בתחילת פי הטבעת, ושום דבר מעבר לשתי אצבעות לא עובר אותה. אם אני מנסה משהו עבה יותר, זה כואב מאד ומרגיש שזה עומד להיקרע ולפצוע אותי ממש. אני מצליח לעשות קקי, אבל גם שם אני מרגיש את הטבעת הזאת. הלכתי גם לפרוקטולוג שניתח אותי וגם לשני פרוקטולוגים אחרים ואף אחד מהם לא רואה משהו חריג, רק עלתה המחשבה שאולי זו צלקת מהניתוח. בדקתי בעצמי קצת ואני חושב שאולי זו פיסטולה. האם הגיוני שזו פיסטולה? האם יש רעיונות אחרים למה זה עלול להיות? תודה!

התיאור אינו מתאים לפיסטולה אלא להיצרות צלקתית בעקבות ניתוח. אם אכן בכך מדובר ניתן לפתור הבעיה גם בניתוח קל בהרדמה מקומית

14/10/2022 | 09:59 | מאת: שאלמופ

תודה רבה על התשובה! הפרוקטולוג המנתח, שלא רואה בעיה, לא המליץ לי לעשות עוד ניתוח. אני גם הייתי שמח להימנע מעוד ניתוח, אבל אם זה הפיתרון אז זה מה שאעשה. אשמח שתסביר לי מה זה אומר "ניתוח קל"? מה יעשו לי במסגרתו? האם יש בו סיכון, נגיד, שאפתח אי יכולת שליטה בסוגרים ודברים כאלה? תודה!

אם יש צלקת בעור צריך רק לחתוך את ה"טבעת". אין קשר לסוגרים או לבעיית שליטה

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות