קולונוסקופיה יחד עם ניתוח תיקון צניחה חוזרת

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

03/07/2022 | 11:34 | מאת: רונית

לד''ר שלום , לסבתא 83 לפני 3 שנים עברה קולונוסקופיה שיצאה תקינה , הבדיקה נעשה בשל צניחת מעיים של 12 ס''מ , סבתא עברה ניתוח רשת בלבד דרך הבטן , לאחר ניתוח רשת בלבד לתיקון צניחת מעיים שלא יצא טוב , עדיין יש צניחה קבועה של 4 ס''מ , אמנם שיפור לפני הניתוח היה 12 ס''מ , ה 4 ס''מ הם של צניחה קבועה לא יותר , כאשר רוב הזמן אני מכניסה לסבתא חזרה את הצניחה פנימה וזה מחזיק טוב ממש עד למתן שתן הבא או צאייה הבאה , לפני כ3 חודשים סבתא הובחנה עם אי ספיקת לב, פרפור , ולחץ דם ריאתי מוגבר , בין השאר הוסיפו לה אלקוויס לדילול דם בגלל הפרפור , אינני יודעת אם יש קשר או לא כי ל אחר לאחר מכן שמתי לב שהרקטום יותר מועד לדימום ,וגם החלו להופיע בליטות קטנות , בבדיקה שגרתית של הרקטום, הפרוקטולוג איבחן פוליפים , ואמר שהוא שולח את סבתא לבדיקת קולונוסקופיה בגלל הפוליפים וזאת חובה , ואמר שאם הקולונוסקופיה תצא תקינה הוא מוכן לנסות לעשות ניתוח תיקון של הרקטום , רופאת הגסטרו דרשה רופא מרדים כלומר קולונוסקופיה ההרדמה מלאה בשל בעיות הלב , ברשות הד''ר , 1. האם יתכן שהבליטות הפוליפים נבעו כתוצאה מאלקוויס לדילול דם והמשחק שכל פעם הרקטום נכנס ויוצא יצר את הפוליפים ? ,2. ושאלה שנייה האם לא עדיף לעשות בדיקת קולונוסקופיה בהרדמה ואם תוך כדי יראו שזה אפשרי אז גם לעשות מייד שילוב את הניתוח תיקון , הרי ההכנות לניתוח הם כמו ההכנות לקולנוסקופיה , וגם הכל בהרדמה מלאה , כאילו מרגישה שיהיה קשה לעבור את התהליך פעמיים ?

התרופה אינה,גורמת להיווצרות בליטות/פוליפים. יכולה לגרום לנטיה לדימום. לא חושב שאפשר לשלב הבדיקה (קולונוסקופיה) עם הניתוח מכיוון שבכל דבר מבוצע במקום אחר עם מיכשור מיוחד.

07/07/2022 | 18:33 | מאת: המשך לשאלה הקודמת

לד''ר שלום כהמשך לשאלה הקודמת סבתא עם צניחת מעיים , מנסה להיזכר ממתי הופיעו לה הפוליפים הבליטות, בצמיחת המעיים , ורשמתי שהחלו לתת לאמא אלוויקס לדילול דם כחלק מהטיפול של אמא בנושא פרפור בלב , בין השאר נתנו לאמא גם תוספת ונופר ( ברזל) בווריד כמה מנות , ממש באותה תקופת אישפוז , במקביל להתחלת ה האלקוויס , האם יתכן שהפוליפים הופיעו כתוצאה מתוספת הברזל בווריד ?

לא

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות